Boleh kah makan vitamin Shaklee ketika haid?

Ramai pengamal supplement Shaklee yang mempunyai persoalan ini, jadi hari ini sis cari masa untuk mengarang blog ini supaya boleh memberi penyelasan lebih untuk persoalan anda semua ni. 


boleh kah makan vitamin kalau haid, vitamin vs haid, bila boleh makan vitamin shaklee;


"Sis, boleh ke makan vitamin ni semasa haid?"
"Selamat ke makan vitamin masa haid ni kak?"
"Alicia, ada apa-apa kesan sampingan ke kalau mkn vitamin semasa period? macam darah cepat kering ke?"

Ni lah antara soalan yang paling banyak sis terima dari customer kesayangan. 

    Semasa datang haid atau period, wanita kebiasaanya akan mengalami pendarahan yang banyak atau sederhana dan ini bergantung kepada individu. Sesetengah wanita pula akan mengalami simptom PMS (Premenstrual Syndrome) seperti keletihan, kembung perut, payudara sakit, jerawat, gangguan tidur dan perubahan selera. Gejala-gejala yang melibatkan gangguan mood seperti cepat marah, kemurungan, terlalu sensitif, dan perubahan mood tersilih ganti contohnya tiba-tiba sedih, tiba-tiba marah. 

    Selain itu, diaggarkan 50% wanita mengalami mentrual cramps (dysmenorrheal) ataupun senggugut. Sesetengah wanita mengalami senggugut ringan manakala 15% wanita mengalami senggugut yang agak teruk. Senggugut ringan mungkin hampir tidak ketara dan dalam jangka masa pendek manakaa senggugut yang teruk boleh menjadi begitu pedih sehingga mengganggu aktiviti-aktiviti biasa wanita untuk beberapa hari. 

    Simptom haid bagi setiap wanita adalah berbeza. Jadi, di sini sebenarnya pengambilan vitamin atau suplemen sangat diperlukan untuk membantu menambah apa yang telah hilang semasa haid, mengurangkan simptom-simptom haid dan membuat wanita berasa lebih selesa dan bertenaga semasa haid.

    Petikan dari blog Dr. Zubaidah Hj Ahmad berkata bagi wanita yang sedang haid, pengambilan beberapa nutrient seperti kalsium, magnesium, zat besi, vitamin K, vitamin B12 dan folic acid amat penting dan akan membantu penghasilan sel darah merah dan menggantikan darah yang keluar sebagai darah haid. 

        Jom sis terangkan produk Shaklee apa yang korang wajib ambil jika korang sedang datang haid. Untuk produk yang sis tidak sebut nanti, korang juga boleh amalkan seperti biasa. Tiada istilah haid tidak boleh ambil sekian sekian supplement. Hanya ada kalau positive pregnant anda disarankan hanya ambil vitamin yang dalam set hamil, rujuk dengan ejen Shaklee anda, sebab itu pentingnya beli dengan ejen yang berilmu.

boleh kah makan vitamin kalau haid, vitamin vs haid, bila boleh makan vitamin shaklee;  ostematrix shaklee
Pakaging lama

Untuk nutrien kalsium dan magnesium kamu boleh ambil OsteMatrix Shaklee dengan harga RM 61.25 untuk kegunaan sebulan. 

boleh kah makan vitamin kalau haid, vitamin vs haid, bila boleh makan vitamin shaklee;  vita lea shaklee

Untuk zat besi kamu boleh ambil Vita Lea, multivitamin pertama di dunia yang dicipta oleh Dr. Forrest C. Shaklee. Harga RM 93.75, kegunaan 2- 4 bulan.

boleh kah makan vitamin kalau haid, vitamin vs haid, bila boleh makan vitamin shaklee;  alfalfa Shaklee

Untuk vitamin K pula korang boleh amalkan Alfalfa Shaklee. Alfalfa mempunyai dua size 700biji RM102.50 dan 330biji RM57.50

boleh kah makan vitamin kalau haid, vitamin vs haid, bila boleh makan vitamin shaklee;  bcomplex shaklee
Untuk vitamin B12 dan folic acid ia terdapat dalam B-complex Shaklee dengan harga RM58.75. Kegunaan 2-4 bulan. 

Jadi kesimpulannya, tidak ada halangan pengambila vitamin pada masa haid bukan saja selamat tetapi turut membantu kitaran haid yang sihat dan badan yang bertenaga. 

Oleh itu. jangan ada lagi was-was makan vitamin Shaklee semasa haid. 

Semoga perkongsian sis ini sedikit sebanyak memberi manfaat untuk anda yang membacanya.

Hubungi sis untuk sebarang pertanyaan tentang produk Shaklee 

WhatApps: 014-8715350
------------------------------------------------------
Jom Sihat dan Berjaya, Sertai kami
Bagaimana ingin menjadi ahli?

Berminat untuk mencuba vitamin terbaik ini?
Sila hubungi saya segera :

Perunding Vitamin Anda:- Nama: Alicia Dania Lee
Pengedar Sah Shaklee (Malaysia) COD (Cash On Delivery) untuk kawasan:- Labuan, Kota Kinabalu, Kota Marudu, Tawau, Spitang, Kudat, Kuching, Lawas, Port Dickson, Penang
Shaklee ID [ No : 1030636 ]
Contact No : 014-8715350
Email : alicia_ai87@hotmail.com
FB : Alicia Dania Lee
Instagram : Alicia_Shaklee
Saya merupakan Pengedar Sah Shaklee yang berilmu dengan ID 1030636 . Setiap pembelian supplement Shaklee dengan kami, akan mendapat FREE CONSULTATION cara makan yang berkesan! jadi, jangan lepaskan peluang!!

CONVERSATION

0 comments:

Post a Comment

Back
to top