Shaklee Lawas: Shaklee membantu menawar asma kanak-kanak

Seperti yang saya telah janjikan pada pembaca setia blog Beauty & Healthy Lifestyle yang saya akan kongsikan testimoni seorang ibu yang anak beliau menghidap asma sila baca -> BACA

Ibu bapa mana yang sanggup tengok anak-anak mereka sakit kan? apa lagi anak-anak yang kecil mengalami batuk- batuk yang tidak henti dan sesak nafas. Mari kita dapatkan sedikit ilmu tentang asma. Mungkin ada yang kurang tahu apa itu  asma, atau ada yang anggap asma itu penyakit remeh. 

Asma adalah penyakit kronik berpunca daripada kekejangan otot di cabang tenggorok yang menyebabkan saluran pernafasan bengkak dan sempit. Penyebab asma pada kanak-kanak dan orang dewasa memiliki persamaan, iaitu pembengkaan pada saluran pernafasan, pembengkaan ini membuatkan saluran pernafasan menjadi sangat sensitif, memiliki tanda dan gejala dari batuk ringan atau nafas terganggu. Asma pada anak-anak sangat menggaggu aktiviti harian mereka pada umumnya. Asma harus dikawal dan jika serius ia akan mengancam nyawa. 

Pesakit asma mempunyai sistem imum yang terlalu sensitif menbuatkan saluran pernafasan mengalami pembengkaan. Meskipun peyakit asma memang susah untuk diubati, tetapi ia boleh dikawal dengan cara mengurangkan serangan menlalui penjagaan rapi. Malah, pakar-pakar turut menganggarkan 80% daripada kematian dikalangan penghidap asma boleh dicegah jika mereka diberi pendidikan yang sempurna bagi menangani penyakit berkenaan. 

Walaupun penyakit asma tidak berjangkit tetapi ia boleh diwarisi, dimana anak-anak kepada penghidap penyakit ini mempunyai risiko yang lebih tinggi.

Ok, sudah ada sedikit pengetahuan tentang penyakit asma kan? Jom kita balik ke topic hari ni, saya nak kongsikan testimoni seorang kanak-kanak yang bernama Francine dari Lawas kini berumur 4 tahun. Menghidap penyakit asma bermula umur setahun. 


Selepas 6 bulan mengamalkan produk Shaklee iaitu Omega Guard dan Meal Shake kini penyakit asma si kecil dah dapat dikawal. Dulu selalu keluar masuk hospital dan serangan asma yang sangat teruk. Kos perubatan tidak perlu la sebut. 


Si ibu bernama Priscilla, kongsikan testimoni set asma kanak-kanak semasa Health Talk di Lawas pada 10.4.2015. 

Jom kita tengak Set Asma Shaklee....  

Set asma kanak-kanak; shaklee lawas;

Tahukah anda bahawa pengambilan minyak ikan dapat mencegah penyakit asma terutama semasa kecil. Bagi mereka yang menghidap asma kronik pula, pengambilan dos yang tinggi juga dapat mengurangkan serangan asma. 

Antara ubatan yang biasa dicadangkan oleh doktor untuk merawat asma adalah steriod. Tapi kita tahu steriod memberi kesan sampingan dalam jangka masa panjang. Untuk pengetahuan kita, kandungan omega 3 mampu bertindak seperti steroid tapi ianya tidak akan memberikan kesan sampingan seperti mana steriod.

Kajian juga menunjukkan mereka yang menghidap penyakit berkaitan inflamasi seperti asma mempunyai kandungan Omega 3 yang rendah. 

Mengapa Omega Guard Shaklee berbanding minyak ikan lain?

1. Minya ikan terbaik di dunia 
2. Proses penyulingan yang bersih 
3. Fish oil bukan liver oil
4. 50% lebih pekat dari mana-mana produk di pasaran

Bersama Omega guard, Meal Shake juga adalah perlu sebagai pelengkap keperluan nutrien dalam badan terutamanya kanak-kanak. Meal shake merupakan sumber protein dengan vitamin dan mineral tambahan. Ia menyediakan jumlah yang seimbang bagi setiap asid amino yang diperlukan oleh tubuh untuk tumbesaran dan perlindungan yang baik. 

Antara manfaat Meal Shake adalah :
- Menyediakan nutrisi lengkap untuk kanak-kanak
- Membantu melawan jangkitan penyakit
- Menguatkan imum sistem badan 
- Meningkatkan selera makan kanak-kanak 
- Memberi tenaga

Hubungi saya untuk konsultasi lanjut serta bagaimana untuk dapatkan produk Shaklee dengan harga istemewa. Saya adalah pengedar sah shaklee yang berilmu dan terlatih! Anda juga boleh hubungi Pricilla 011-15864551

Ni set kanak-kanak bagaimana pula dengan dewasa? Jangan risau Shaklee mampu menyelesaikan masalah anda. Hubungi saya segera!
------------------------------------------------------
Jom Sihat dan Berjaya, Sertai kami
Bagaimana ingin menjadi ahli?

Berminat untuk mencuba vitamin terbaik di Malaysia ini
Sila hubungi saya segera :

Pengedar terlatih : Alicia Dania Lee
Pengedar Sah Shaklee Kawasan Labuan, Kota Kinabalu, Lawas, Kuching, Tawau, Limbang
Shaklee ID [ No : 1030636 ]
Contact No : 014-8715350
Email : alicia_ai87@hotmail.com
FB : Alicia Dania Lee
Saya merupakan Pengedar Sah Shaklee dengan ID 1030636 . Anda boleh dapatkan produk Shakle dari saya

CONVERSATION

0 comments:

Post a Comment

Back
to top