1st Anniversary with SHAKLEE




Alhamdulilah, genap setahun sehari saya menjadi ahli shaklee. Sebenarnya saya bermula berjinak dalam alam bisnes Shaklee pada Nov 2013 (Belum lagi setahun). Sebelum saya kenali shaklee, saya telah cuba banyak supplement dan produk pelansingan badan. Selepas saya join shaklee baru saya tahu pentingnya kita sebagai pengguna mengambil tahu tentang latar belakang syarikat yang menghasilkan supplement tersebut. Jangan telan buta-buta ja. Saya telah memcuba banyak produk pelansingan badan di pasaran, tidak kira lulus atau tidak oleh JKM, yang penting kurus dalam seminggu itu lah prinsip saya dulu. Ilmu pengetahuan saya dalam kesan sampingan itu sangat cetek ataupun sengaja tidak mau ambil tahu yang penting KURUS! Vitamin pula saya beli di farmasi, pilih brand yang selalu buat iklan dan anggap itu la yang terbaik. Saya rasa sedih dan kesian pada badan saya setelah imbas kembali, saya telan tanpa tau apa kesan terhadap badan yang penting bila orang tanya "u ada makan vitamin ka?" jawapan saya "Ada". Jangan jadi macam saya yang dulu ok...

Dahulu saya ada masalah
- Gastrik yang teruk. (Seminggu mesti ada 1-2 kali) sehingga doctor suruh saya buat breath test.
- Sengugut yang teruk sehingga 2 hari MC pada 1st dan 2nd day datang haid.
- Obesiti
- Kolestrol yang tinggi dalam 6-7
- Gula yang agak tinggi untuk usia saya
- Muka berjerawat

Kenapa Shaklee?
Ada kawan saya yang belajar nutrition mencadangkan dengan saya supaya mengambil produk shaklee. Dengan tidak tahu apa-apa tentang shaklee kerana percaya dan selalu nampak wall post di Fb tentang Shaklee maka saya pun cubalah set slimming iaitu ESP, Lecithin, Alfalfa, Herbalax dan selepas seminggu saya tidak dapat apa2 kesan. Disebabkan prinsip saya mau turun berat badan dengan cepat. Saya mula rasa marah dengan produk shaklee kerana kesan yang lambat. Sebulan selepas saya ambil produk shaklee dan saya pergi membuat "repeat test" untuk kolestrol dan saya amat terkejut apabila nampak kadar kolestrol jahat saya turun begitu juga dengan Mr. D. 

Jatuh Cinta Dengan Shaklee
Saya bermula buat research tentang produk shaklee, rupa-rupanya produk shaklee bukan saja boleh kurus tetapi memberi kesan positif pada badan kita juga. Mulalah keyakinan saya dalam produk shaklee lalu saya membeli sebotol GLA untuk mak cik saya yang mempunyai komplikasi kencing manis, dia memberi positif feed back tentang GLA. 10.9.2013 saya membeli full set kencing manis, set sengugut, set slimmimg untuk diri saya, suami dan makcik saya. Secara tidak langsung saya mendapat keahlian percuma. 

Niat Sebagai Pengguna
Niat sebagai pengguna saja pada mula, selepas kesan positif pada diri saya telah dinampak oleh kawan sekeliling maka saya pun mula la berkongsi tentang kebaikan produk shaklee. 

Dengan Modal RM0 kini saya menjana RM 6-7k sebulan dari Shaklee.

Sebenarnya, itu semua bukan kerana duit semata-mata tetapi saya juga mau orang sekeliling saya mempunyai kesihatan yang baik. Pada bulan Dec 2013 mummy saya disyaki menghidap penyakit kencing manis pada peringkat awal. Selepas saya tahu berita tersebut saya terus order vivix online dan hantar ke rumah di Pulau Pinang. Mummy saya minum hari-hari secara consistent dan selepas sebulan medical check up thanks god paras kencing manis beliau berada di paras normal...dan beliau memang peminat vivix sehingga kini....


Jom layan gambar Mummy saya before anda after vivix... Hihihihi




Nampak? Tanpa edit, tanpa 360 camera and tanpa photoshop semuanya original. Secara luaran kita nampak mummy saya makin sihat, kulit makin halus, putih dan mulus, makin kurus dan tidak mempunyai garisan halus. Yang penting kesihatan mummy makin baik.... Biarpun Vivix ramai yang cakap mahal tetapi demi mummy saya akan usaha lebih. Kini kami sekeluarga semua makan supplement Shaklee secara percuma. Thanks Shaklee. Nak tau bagaimana? hubungi saya....... ^_^


Ibu Mertua saya sanggat gembira dapat 2 botol Vivix dari saya dan suami sebagai hadiah hari jadi beliau. Nak baca lebih? KLIK DISINI

Jom tengok perubahan saya pula.... Sengaja saya zoom supaya anda nampak jerawat saya.. Kikiki... Gambar tersebut saya belum lagi mula supplement shaklee.




Gambar ni saya ambil pada bulan lepas bersama nenek saya yg berumur 86 tahun. Beliau juga pengguna Vivix yang setia... ^_^

Panjang pula saya buat bandingan ni... ok cukup la.. nanti malas pula orang nak baca... 

Sekarang kita cerita pasal hadiah pula k....

Selain dari cash bonus, car bonus,& sijil ni yang saya dapat dari shaklee 

Supervisor - yang warna putih tu, silver
Senior Supervisor - putih juga tapi ada secalit macam warna emas (emas celup) 
Coordinator - Kuning tu, emas celup

Kenapa 2? Sebab semasa saya daftar sebagai ahli shaklee saya dah kawin jadi saya masukkan nama pasangan jadi adalah 2.

Ini semasa motivation rally sama-sama naik pentas terima sijil.... bestkan? KLIK  DISINI untuk baca lanjut. Itu semua hadiah rasmi dari Shaklee... 

Jom cerita pula hadiah dari upline... ^_^ (Banyak betul hadiahkan?) 

Supervisor Gift from upline
Sr. Supevisor gift from upline 





Coordinator gift from upline
Selepas saya join shaklee saya juga rasa perubahan dari segi personality saya sendiri...
- Lebih positive
- Suka membantu orang
- Peramah
- Pemurah dan suka bersedekah
- Mempunyai impian
dan banyak lagi...

berSHAKLEE memang hebat la..... semoga dimurahkan rezeki dan lebih banyak anniversary akan datang...

Saya boleh dan saya yakin anda pasti boleh!!!! yang penting never underestimate diri kita. 
------------------------------------------------------
Jom Sihat dan Berjaya, sertai kami
Bagaimana ingin menjadi ahli?

Berminat untuk mencuba vitamin terbaik di Malaysia ini
Sila hubungi saya segera :

Perunding Vitamin Anda : Alicia Dania Lee
Pengedar Sah Shaklee Kawasan Labuan, Kota Kinabalu, Lawas, Kuching dan Penang
Shaklee ID [ No : 1030636 ]
Contact No : 014-8715350
Email : alicia_ai87@hotmail.com
FB :
Saya merupakan Pengedar Sah Shaklee dengan ID 1030636 . Anda boleh dapatkan produk Shakle dari saya

CONVERSATION

0 comments:

Post a Comment

Back
to top