Suplemen Terbaik untuk Sistem Imun

Pada musim covid ini ramai yang mencari vitamin C untuk sistem imun sebenarnya banyak lagi suplemen yang boleh bantu kita menguatkan sistem imun kita. Apa itu sistem imun? Sistem imun adalah sistem yang membantu badan kita menghalang atau melawan jangkitan. Sistem imun yang sihat dapat mengesan apabila virus, bakteria, atau mikroba yang tidak sihat menyerang badan anda. Setelah dikesan, sistem imun yang sihat akan membantu melawan patogen dan melindungi anda dari penyakit. 

suplemen untuk imun; shaklee set imun; shaklee labuan; shaklee kudat; shaklee kk; shaklee beaufort; shaklee sabah; shaklee kuching ; shaklee Puchong; shaklee JB


Produk yang anda boleh ambil untuk menyokong dan memperkuatkan kesihatan imun anda : 

1. VITAMIN C

Vitamin C sangat famous di musim pandemik Covid ini. Penyelidikan menunjukkan bahawa kekurangan vitamin C dalam diet boleh mengakibatkan fungsi imun terjejas dan peningkatan jangkitan.

Vitamin C adalah nutrien penting kerana ia tidak boleh dibuat oleh tubuh manusia. Oleh itu, vitamin C mesti dimakan oleh manusia dalam diet pada setiap hari. Merokok boleh mengurangan vitamin dengan lebih cepat. 

2. VITAMIN B6 

Kajian haiwan menunjukkan bahawa kekurangan B6 boleh memberi kesan negatif kepada pertumbuhan dan mencegah limfosit, atau pertumbuhan sel darah putih, yang boleh menjejaskan imuniti. Kajian ini juga menyarankan agar suplemen dengan vitamin B6 dapat membantu meningkatkan imuniti.

Kajian-kajian lain menunjukkan bahawa fungsi imun vitamin B6 mungkin berkaitan dengan keradangan.Tambahan, suplemen vitamin B6 dapat meningkatkan fungsi imun pada manusia dan haiwan.

3. VITAMIN E

Vitamin E, seperti vitamin C, adalah antioksidan yang kuat yang boleh membantu mengurangkan tekanan oksidatif dalam badan dan seterusnya mengurangkan risiko penyakit kronik. Dan walaupun banyak kajian berfokus pada bentuk alfa-tokoferol vitamin E, penyelidikan juga menunjukkan bahawa banyak bentuk vitamin dapat memperoleh manfaat kesehatan imun.

Kajian menunjukkan bahawa suplemen vitamin E meningkatkan fungsi imun, boleh meningkatkan daya tahan penyakit pada orang dewasa yang lebih tua, dan meningkatkan respon antibodi kepada pelbagai vaksin.

4. ZINK 

Tahap zink yang mencukupi dalam badan adalah penting untuk fungsi sistem imun yang optimum. Penyelidikan menunjukkan bahawa kekurangan zink telah dikaitkan dengan bukan sahaja kekurangan zat besi tetapi telah dikaitkan dengan keradangan.

Juga, mereka yang mempunyai kekurangan zink didapati mempunyai tahap rendah sel T dalam badan, yang memainkan peranan penting dalam tindak balas imun dan melawan sel-sel yang dijangkiti.

5. ELDERBERRY

Satu kajian melihat impak elderberry pada gejala-gejala selesema biasa. Hasil kajian menunjukkan bahawa mereka yang mengambil ekstrak elderberry menghasilkan pengurangan yang ketara dalam tempoh pendek.

Tambahan pula, kajian haiwan menunjukkan bahawa ekstrak elderberry dapat mengurangkan ketahanan insulin, hiperglikemia yang betul, dan rembesan insulin yang lebih rendah. Oleh itu, elderberry mungkin merupakan suplemen yang hebat untuk membantu meningkatkan kesihatan imun.

6. BAWANG PUTIH

Juga dikenali sebagai Allium sativum, bawang putih, terutamanya ekstrak bawang putih yang berumur (AGE), mengandungi banyak sebatian yang mempunyai potensi untuk memberi kesan positif kepada kesihatan imun. Senyawa tersebut termasuk lektin dan frukto-oligosakarida yang mempunyai potensi untuk berinteraksi dengan sel-sel sistem imun.

Tambahan pula, dalam kajian haiwan, AGE ditunjukkan dengan baik dalam meningkatkan respon sistem imun terhadap antigen, yang merupakan komponen yang berfungsi untuk merangsang pengeluaran antibodi selepas seseorang menerima vaksin. Pengeluaran antibodi ini pula membantu badan untuk melawan patogen.

Kerana sifat antioksidan bawang putih, ia membawa sifat-sifat anti-radang yang telah menunjukkan manfaat kesihatan imun.

Sebagai contoh, satu kajian baru-baru ini melihat kesan AGE mengenai status kesihatan individu gemuk. Hasil kajian menunjukkan bahawa mereka yang mempunyai pengambilan AGE selama enam minggu mempunyai LDL yang rendah, atau paras kolesterol "buruk", dan pengedaran sel imun yang bertambah baik.

Bukan itu sahaja, tetapi pengambilan AGE membantu mencegah peningkatan kepekatan penunjuk radang serum seperti factor tumor-nekrosis-alpha dan interleukin-6.

Suplemen untuk coronavirus; suplemen untuk imun; shaklee set imun; shaklee labuan; shaklee kudat; shaklee kk; shaklee beaufort; shaklee sabah; shaklee kuching ; shaklee Puchong; shaklee JB

Dalam usaha untuk mengekalkan sistem imun yang kuat selain diet sihat dan pilih suplemen yang bagus, cukup tidur setiap malam dan menguruskan tekanan dapat menjaga peradangan di telinga dan membantu fungsi sistem imun secara optimum.

Boleh hubungi saya untuk konsultasi apa jenis suplemen sesuai dengan anda. 

Segala konsultasi adalah PERCUMA 

014-8715350

------------------------------------------------------
Jom Sihat dan Berjaya, Sertai kami
Bagaimana ingin menjadi ahli?

Berminat untuk mencuba vitamin terbaik ini?
Sila hubungi saya segera :

Perunding Vitamin Anda:- Nama: Alicia Dania Lee
Pengedar Sah Shaklee (Malaysia) COD (Cash On Delivery) untuk kawasan:- Labuan, Kota Kinabalu, Kota Marudu, Tawau, Spitang, Kudat, Kuching, Lawas, Port Dickson, Penang
Shaklee ID [ No : 1030636 ]
Contact No : 014-8715350
Email : alicia_ai87@hotmail.com
FB : Alicia Dania Lee
Instagram : Alicia_Shaklee
Saya merupakan Pengedar Sah Shaklee yang berilmu dengan ID 1030636 . Setiap pembelian supplement Shaklee dengan kami, akan mendapat FREE CONSULTATION cara makan yang berkesan! jadi, jangan lepaskan peluang!!

CONVERSATION

0 comments:

Post a Comment

Back
to top