Pastikan Vitamin C anda tiada benda ini...

Vitamin kegemaran rakyat Malaysia pada musim sekarang adalah Vitamin C. Hampir setiap rumah mempunyai vitamin C. Kita sebagai pengguna tidak tahu bagaimana untuk memilih vitamin C yang bagus, kita grab apa ja jenama yang ada. So, hari ni Kak D nak kongsi dengan kamu semua bagaimana untuk memilih vitamin C terbaik untuk anda dan keluarga. 


shaklee labuan; shaklee kudat; shaklee kuching; shaklee kk; shaklee jb; shaklee cameron; shaklee puchong; vitamin C

TAHUKAH ANDA? 
Tubuh anda mampu melakukan pelbagai perkara, tetapi ia tidak dapat menghasilkan atau menyimpan vitamin C. Oleh itu, anda perlu sentiasa mengambil vitamin c untuk tubuh anda melalui pemakanan harian dan suplemen. 

1. Beli vitamin c kena ada formula "Perlepasan secara perlahan-lahan" (Sustained Release). bermaksud vitamin C akan dilepaskan secara beransur-ansur di dalam badan kita. Ini penting untuk memastikan bekalan vitamin C adalah berterusan kerana vitamin C jenis larut air dan perlu sentiasa diambil secara konsisten. Kalau tidak mempunyai formula sustained release maka vitamin C selebihnya akan membazir sebab badan kita maximum hanya dapat menerima 100mg vitamin C saja.


2. Beli vitamin C tablet, chewable, gummy atau soluble sentiasa memastikan punca gula dari sumber mana. Adakah dari sumber seperti: 
  • Gula Alkohol (Sorbitol / maltitol / xylitol)
  • Glucose, sucrose atau fructose 
  • Aspartame 
shaklee labuan; shaklee kudat; shaklee kuching; shaklee kk; shaklee jb; shaklee cameron; shaklee puchong; vitamin C


Aspartame adalah pemanis buatan, juga disebut sebagai Acesulfame potassium (K), AminoSweet®, Neotame®, Equal®, NutraSweet®, Blue Zero Calorie Sweetener Packets ™, Advantame®, NutraSweet New Pink, Canderel®, Pal Sweet Diet® dan AminoSweet®. Ia digunakan dalam pelbagai produk makanan dan kesihatan seperti soda diet, permen karet, gula-gula dan vitamin dan mempnyai banyak kesan sampingan. Baca lanjut -> Klik Disini

Pentingnya pilih vitamin c tanpa gula atau pemanis buatan. Kajian saintifik menunjukkan gula tinggi menghalang penyerapan vitamin C. 


3. Beli vitamin C pastikan mempunyai bahan bioflavonoids. Bioflavonoid membantu meningkatkan penyerapan vitamin c dan meningkatkan lagi keberkesanannya. 

4. Beli vitamin C pastikan label semua kandungan dan bahan dengan jelas. Kak D ada nampak banyak jenama vitamin C produk Malaysia tidak mempunyai label kandungan yang jelas. 

Ramai suka pilih vitamin C dengan mg yang tinggi iaitu 1000mg. Jika vitamin c tersebut mempunyai formula "sustained release" maximum mg adalah 500mg. 

Semoga sharing Kak D hari ini boleh memberi anda sedikit manfaat. Jom check label vitamin C anda sekarang. 

Nak tahu vitamin C pilihan Kak D? -> Klik Disini 
------------------------------------------------------
Jom Sihat dan Berjaya, Sertai kami
Bagaimana ingin menjadi ahli?

Berminat untuk mencuba vitamin terbaik ini?
Sila hubungi saya segera :

Perunding Vitamin Anda:- Nama: Alicia Dania Lee
Pengedar Sah Shaklee (Malaysia) COD (Cash On Delivery) untuk kawasan:- Labuan, Kota Kinabalu, Kota Marudu, Tawau, Spitang, Kudat, Kuching, Lawas, Port Dickson, Penang
Shaklee ID [ No : 1030636 ]
Contact No : 014-8715350
Email : alicia_ai87@hotmail.com
FB : Alicia Dania Lee
Instagram : Alicia_Shaklee
Saya merupakan Pengedar Sah Shaklee yang berilmu dengan ID 1030636 . Setiap pembelian supplement Shaklee dengan kami, akan mendapat FREE CONSULTATION cara makan yang berkesan! jadi, jangan lepaskan peluang!!

CONVERSATION

0 comments:

Post a Comment

Back
to top