INTERFERON - "WONDER DRUG" Yang Boleh Merawat COVID19?

Entry ini dipetik dari sharing seorang bernama abg joe, dia capture facebook status DG KKM, dalam status itu tertulis WHO sedang merancang untuk menggunakan 4 ubat utama untuk merawat covid19. 

ubat covif19; interfeon; nutriferon shaklee; interferon beta; vaksin covid19

1. REMDISIVIR (yang WHO pilih Malaysia untuk test kepada pesakit kita) 

2. CHLOROQUINE dan HYDROXYCHLOROQUINE 

3. RITONAVIR/LOPINAVIR 

4.Gabungan RITONAVIR / LOPINAVIR dengan INTERFERON-BETA

Walaupun nama ubat -ubat tu kita tak kenal, yang menarik perhatian sis adalah INTERFERON-BETA.

INTERFERON "WONDER DRUG" NEGARA CUBA

Nak dijadikan cerita sebenarnya interferon selalu geng Shaklee sebut. Jadi bila google interferon covid-19 , baru tahu dunia sekarang tengah berharap "wonder drug"dari negara CUBA ini yang dapat memulihkan pesakit COVID-19. Boleh dikatakan 45 negara sedang request interferon ini. 

ubat covif19; interfeon; nutriferon shaklee; interferon beta; vaksin covid19


APA SEBENARNYA INTERFERON?

Ok sebenarnya interferon ini adalah sejenis protein yang hebat bila virus datang serang sel kita. Nama interferon tu datang dari perkataan ïnterfere" atau dalam bahasa melayu GANGGU. Apa yang dia nak ganggu tu?

Yes, interferon ini hebat, dia menggagu virus yang masuk dalam badan manusia dari membiak, dari duplicate jadi banyak. Nak lagi power interferon ni, dia boleh signal antibodi badan yang lain supaya lawan kuman, bakteria dan sebagainya. 

Nak dijadikan cerita, saintis mula sintesiskan interferon di luar badan manusia sebab nanti senang boleh inject terus pada badan manusia. Sebab apa nak inject? sebab ada pesakit yang memang imune sistem dia lemah gila, terpaksa minta pertolongan luar untuk lawan virus dalam badan. 

Negara CUBA sekarang antara paling berjaya dalam penghasilan interferon ni, siap claim boleh sembuhkan macam-macam penyakit termasuklah HIV. 

Tapi ada side effect bila dah suntik interferon ni, biasanya badan akan bertindak balas. Ada saintis takut bila suntik interferon beta, dia jadi lebih merosakkan dari mengubati. Jadi kesan suntikan tu berbeza bagi setiap persakit. 

SIAPA YANG JUMPA INTERFERON?

Pada tahun 1957, dua saintis orang barat, Alick Isaacs dan Jean Lindenmann terjumpa fenomena interferon ni masa kaji tentang tikus yang disuntik dengan virus. Dia nampak virus tu tidak merebak sebab adanya interferin disitu. 

Walaupun saintis barat ini claim mereka terjumpa interferon dulu, tetapi sebenarnya ada kajian lain dah dilakukan sebelum diaorang lagi. Dua saintis jepun yang sangat komited Yasuichi Nagano dan Yasuhiko Kojima telah melakukan kajian vaksin pada model arnab. Masa tu mereka dah sedar kehadiran interferon, tetapi masa tu mereka tak claim lagi nama interferon tu. 

ubat covif19; interfeon; nutriferon shaklee; interferon beta; vaksin covid19


40 TAHUN KAJIAN DR. KOJIMA

Dr. Yasuhiko Kajima terus membuat kajian tentang interferon semulajadi yang sel badan hasilkan.. Sebab tahu interferon suntikan sangat bahaya, Dr. Kojima cari dalam 200 bahan mentah dalam dunia yang boleh boostkan badan kita untuk hasilkan interferon. 

Selepas 40 tahun kajian, beliau terjumpa 4 bahan utama yang semulajadi dalam penghasilan interferon semulajadi ni. 

KOJIMA HASILKAN NUTRIFERON

Dengan kuasa biji labu campur dengan bunga safflower, biji plantago dan bunga japanese honeysuckle terhasilnya formula yang diberi nama NUTRIFERON ni ialah makanan tambahan yang bagus untuk sistem pertahanan kita. 

Nutriferon ni bagi badan kita berfungsi dengan baik optimum, supaya bila virus datang menyerang, badan kita boleh dihasilkan interferon yang boleh menggangu pembiakan virus dari terus merebak!!!

BACA LANJUT TENTANG NUTRIFERON -> Klik DIsini 

HARAPAN DUANIA PADA INTERFERON

So dunia sekarang berharap suntikan interferon ini dapat menyembuhkan COVID-19. Bagi kita yang sihat, amalkan NUTRIFERON bagus untuk meningkatkan kekuatan sistem pertahanan badan kita. 


CARA NAK DAPATKAN NUTRIFERON SHAKLEE & MAKLUMAT LANJUT

1. Hubungi talian 014-8715350 (Alicia) 

atau

2. Terus layari laman web Shaklee dan lakukan pembelian secara atas talian (online), menggunakan kad debit atau kad kredit (klik sini). 
------------------------------------------------------
Jom Sihat dan Berjaya, Sertai kami
Bagaimana ingin menjadi ahli?

Berminat untuk mencuba vitamin terbaik ini?
Sila hubungi saya segera :

Perunding Vitamin Anda:- Nama: Alicia Dania Lee
Pengedar Sah Shaklee (Malaysia) COD (Cash On Delivery) untuk kawasan:- Labuan, Kota Kinabalu, Kota Marudu, Tawau, Spitang, Kudat, Kuching, Lawas, Port Dickson, Penang
Shaklee ID [ No : 1030636 ]
Contact No : 014-8715350
Email : alicia_ai87@hotmail.com
FB : Alicia Dania Lee
Instagram : Alicia_Shaklee
Saya merupakan Pengedar Sah Shaklee yang berilmu dengan ID 1030636 . Setiap pembelian supplement Shaklee dengan kami, akan mendapat FREE CONSULTATION cara makan yang berkesan! jadi, jangan lepaskan peluang!!

CONVERSATION

0 comments:

Post a Comment

Back
to top