Shaklee Labuan: Pengembaraan ke Tawau!

Sorry followers yang setia, entry ni lambat share sebab banyak nak manage selepas pengembaraan ke Tawau. Pengembaraan kali ni sangat mencabar sekali, tetapi best tau! 

Pada 19.12.2014 dari Labuan saya mengunakan ferry express ke Kota Kinabalu, dengan 3 bag yang berat 35kg penuh dengan produk shaklee, beg kit, flyers, dan apa saja la tentang Shaklee. 


Dalam ferry tidak sempat saya buat sharing disebabkan terlampau sibuk layan order anak-anak dari Lawas, Labuan dan Keningau. Nasib ada assistant saya membantu di Labuan jika tidak.... entah la... biasa la bulan kecantikan ba ni bulan, semua mau borong Vita C, Vita E dan collagen. Jam 11:45am tiba di Jesselton KK dan saya menaiki Teksi ke KKIA2 untuk naik flight jam 4.05pm ke Tawau. 

Dalam Jam 1 lebih business partner saya di Kota Kinabalu pun datang jumpa saya di airport dengan membawa baby shaklee yang baru cukup sebulan... baby tu memang putih, gebu dan bersih. nak tau rahsia beliau? Baca SINI 
Selepas memberi sedikit kata-kata motivasi, tips, dan juga hadiah baby dan 1 vita E kerana beliau memenangi sebotol Vita  E untuk pertandingan impian bulan lepas, beliau pun bergerak pulang. 


Tiba-tiba handphone saya sangat lowbet dan battery bank pun ada masalah, ni la dugaan.... nasib ada cable dalam beg tetapi saya tidak dapat jumpa soket di KKIA2, dengan tebal muka saya pun minta tolong dengan assistant kiosk Diamoney itu... beliau dalam umur 30an, cantik orangnya dan baik hati membantu saya chargekan handphone saya.. Pada masa yang sama kami pun mula bercerita dan termasukla topik shaklee, saya pun kongsi kebaikan produk shaklee dan kebaikan jadi member shaklee... beliau mula berminat dan minta name card saya dan juga flyers... Panjang kami berbual, nasib tidak ketinggalan kapal terbang. 

Setelah tiba di Tawau pula, my cucu in Shaklee a.k.a classmate lama di Poli telah setia menunggu saya di depan pintu balai ketibaan. Perasaan itu memang best, sebab last kami jumpa bulan March 2014 pada hari perkhawinan beliau dan kami tidak sempat berbual panjang... kali ni kami akan stay satu bilik selama 3 hari 2 malam.... Mesti banyak cerita. 

MyInn hotel

Setelah check in hotel, kami pun bersiapkan diri untuk dinner di Sri Titingan sambil cerita kenangan lama dan juga shaklee effect. Hari ni kami tidak buat open sharing disebabkan cuaca tidak mengizinkan.... Hujan kuat! 

20.12.2014 

Hari ni kami breakfast di Mee Tauhu, pertama kali saya cuba ni mee tauhu, rasa memang sedap. Sayangnya, saya tidak mampu untuk habiskan sebab saya awal pagi dah minum Meal shake dan ESP campur milo.

Mee Tauhu
ESP + Meal Shake + Milo

Lepas makan kami balik hotel untuk buat coaching from zero, coaching untuk cara pengiraan bonus, macam mana naik rank dalam shaklee dan tips-tips untuk bisnes shaklee. 


Tiba pula masa lunch time... Kami pun ajak kawan lama dan hang out sama-sama dan menu lunch kami adalah ikan baulu...

Ikan baulu

Sedap ikan baulu ni sambil makan sambil sharing... 




Memang best la... Sebab niat kami adalah membantu lebih ramai memiliki vitamin yang terbaik untuk menjaga kesihatan mereka... Malam pula kami sharing di area Sabindo plaza. Ramai yang beli shaklee online dan tidak ajar cara makan... Sedih saya dengar... Jangan risau sekarang area Tawau dah ada pengedar sah yang berilmu. Boleh hubungi Nana 014-8602177

21.12.2014

Hari ni coaching tentang blogging di bilik.. 

Jemput baca blog Nana... Sharing ikhlas dari nana -> KLIK DISINI

Gambar terakhir kami untuk pengembaraan kali ni....

Ada yang tanya outstation saya Shaklee yang bayar ka? Saya bukan kerja dgn shaklee, saya adalah business partner shaklee jadi kenapa shaklee nak bayar saya kan? Bonus yang saya terima tiap-tiap bulan saya kena la set 10% - 20% untuk service downline saya, supaya mereka boleh berjaya dan ikut langkah saya. Apa guna shaklee bayar bonus berribu-ribu kan? Jika kita ada bisnes sendiri outstation semua siapa tangung? tentu la sendiri kan? SO, business shaklee adalah business sendiri. 

All the best Nana, Jadi pengedar yang berhemah dan yang paling penting jangan lupa niat! 

------------------------------------------------------

Jom Sihat dan Berjaya, sertai kami
Bagaimana ingin menjadi ahli?

Berminat untuk mencuba vitamin terbaik di Malaysia ini
Sila hubungi saya segera :

Perunding Vitamin Anda : Alicia Dania Lee
Pengedar Sah Shaklee Kawasan Labuan, Kota Kinabalu, Lawas, Kuching dan Penang
Shaklee ID [ No : 1030636 ]
Contact No : 014-8715350
Email : alicia_ai87@hotmail.com
FB :Alicia Dania Lee
Saya merupakan Pengedar Sah Shaklee dengan ID 1030636 . Anda boleh dapatkan produk Shakle dari saya

CONVERSATION

0 comments:

Post a Comment

Back
to top