Aku Seorang Pelajar Malas...

Sanggup cipta pelbagai alasan untuk upline sebab malas nak hadir kelas, training, talk dan sebagainya. 



Dahulu saya hanya seorang "murid" yang malas hadir kelas, yang tiada impian, yang mempunyai banyak alasan negatif. Selepas saya daftar menjadi pengedar, saya anggap diri saya begitu hebat sekali, sebab sales saya boleh dikata "ok" untuk permulaan. Bagi saya buang masa ja hadir kelas, tanpa kelas saya juga dapat buat. Masa makin berlaku, sales makin berkurangan dan saya rasa saya dah tak dapat bergerak ke depan. Pada masa itu saya hampir putus asa dalam bisnes Shaklee. Harga barang makin meningkat dan taraf hidup makin meningkat... Saya sedar saya perlu buat sesuatu, sehingga saya paksa diri saya untuk hadir setiap kelas atau training dari upline, sebab saya tahu saya hanya dapat belajar lebih dalam kelas. Makin jelas dengan impian, usaha makin meningkat, tiada lagi aura negetif pada diri saya.. Alhamdulilla saya kini bukan hanya seorang "murid" yang berjaya, maka sy juga seorg "cikgu" untuk mendidik anak-anak "murid" yang seperti saya dahulu. Selama setahun lebih dlm shaklee bukan saja sy dapat capai impian saya, tetapi impian ibubapa saya.... thanks shaklee!
 
Ubah la jika anda nak berjaya.... Kepada downline saya yang sering memberi alasan apabila ada kelas jawapan saya senang dan simple hanya "ok". Kenapa? sebab anda dah pilih jalan tak nak berjaya, tak guna saya nak paksakan? Saya akan membantu mereka yang ingin dan memerlukan bantuan saya.



Jom layan gambar Cikgu Alicia... Hihihihi

?

Mr. D saya dulu memang anti bisnes MLM sekarang dia adalah "murid" saya yang tak pernah poteng kelas. Setiap kali selepas kelas mesti dia akan bagi feedback. Ayat maut yang saya dapat baru-baru ni "you getting confident and better when u give talk, keep it up! I'm proud of you" . Tak sangka-sangka saya berjaya present dengan confident depan Mr. D.

------------------------------------------------------
Jom Sihat dan Berjaya, sertai kami
Bagaimana ingin menjadi ahli?

Berminat untuk mencuba vitamin terbaik di Malaysia ini
Sila hubungi saya segera :

Perunding Vitamin Anda : Alicia Dania Lee
Pengedar Sah Shaklee Kawasan Labuan, Kota Kinabalu, Lawas, Kuching dan Penang
Shaklee ID [ No : 1030636 ]
Contact No : 014-8715350
Email : alicia_ai87@hotmail.com
FB :
Saya merupakan Pengedar Sah Shaklee dengan ID 1030636 . Anda boleh dapatkan produk Shakle dari saya

CONVERSATION

0 comments:

Post a Comment

Back
to top