Adakah anda sudah bersedia untuk menghadapi GST 2015?

Apakah itu GST? 

GST adalah Cukai Barangan dan Perkhidmatan (Good and Service Tax). Di beberapa negara ia juga dikenali sebagai Value Added Tax (VAT) atau Cukai Nilai Tambah. Ia bukannya kerajaan telah menambah lagi cukai sedia ada atau mengenakan cukai ke atas cukai.

Sudahkah anda bersedia menghadapi GST 2015? GST bermula pada April 2015. Tinggal 3 bulan lebih lagi, sekelip mata dah sampai April 2015. Setiap benda akan dikenakan 6% jadi anda boleh kira berapa tambahan kasar pada perbelanjaan bulanan anda. Gaji? bagaimana pula gaji? Berapa kenaikan gaji anda pula? Cukup ka untuk cover GST? 
Bagaimana cara anda menghadapi realiti ini?
- Kurangkan makan? 
- Shopping baju setahun sekali je semasa Hari raya/ Tahun baru cina/ Christmas? 
- Belikan mainan untuk anak-anak semasa hari jadi mereka, jadi setahun sekali juga kan?
- Tukar jenama ke jenama murah
- Tidak mau makan supplement dan bergantung pada pain killer
- Kurangkan family outting dan hanya dalam negeri

dan banyak lagi... tidak sanggup sudah saya berfikir... 

Apa-apa pun cara anda untuk menghadapi realiti ni, ingat JANGAN abaikan anak, kesihatan dan family anda... 


Jika anda nak buat side income boleh hubungi saya, saya sedia membantu anda....

------------------------------------------------------
Jom Sihat dan Berjaya, sertai kami
Bagaimana ingin menjadi ahli?

Berminat untuk mencuba vitamin terbaik di Malaysia ini
Sila hubungi saya segera :

Perunding Vitamin Anda : Alicia Dania Lee
Pengedar Sah Shaklee Kawasan Labuan, Kota Kinabalu, Lawas, Kuching dan Penang
Shaklee ID [ No : 1030636 ]
Contact No : 014-8715350
Email : alicia_ai87@hotmail.com
FB :
Saya merupakan Pengedar Sah Shaklee dengan ID 1030636 . Anda boleh dapatkan produk Shakle dari saya

CONVERSATION

0 comments:

Post a Comment

Back
to top