Mencari Penawar GOUT & Darah Tinggi

Apa itu Gout?

Gout adalah disebabkan oleh pengumpulan asid urik (uric acid) di dalam darah yang terhasil daripada proses pemecahan makanan. Buah pinggang akan menapis darah dan menyingkirkan asid urik melalui air kencing. Bagi pesakit gout , asid urik tidak dapat disingkirkan sepenuhnya dan lama-kelamaan paras asid urik dalam darah akan meningkat . Asid urik ini kemudian akan mendap di bahagian sendi terutama di bahagian sendi besar. Biasanya mendapan berlaku pada sendi ibu jari tetapi ia juga boleh berkumpul di bahagian sendi yang lain seperti di bahagian belakang, kaki, buku lali, lutut, pergelangan tangan, siku dan jari.



Asid urik boleh menyebabkan keradangan pada sendi dan ketika inilah serangan gout berlaku. Pesakit akan berasa sakit sehingga tidak boleh menggerakkan sendi terlibat. 



Gout adalah salah satu daripada penyakit sendi dan serangan pertama biasanya berlaku kepada individu yang berumur dalam lingkungan 40 hingga 50 tahun. Bagaimanapun penyakit ini boleh menyerang semua peringkat umur termasuk remaja. Gout juga boleh disebabkan oleh masalah kegemukan, tekanan, kerosakkan buah pinggang. Penghasilan terlalu banyak asid urik, terlalu sedikit penyingkiran asid urik kesan sampingan ubat 'diuretik' dan akibat penyakit lain seperti tekanan darah tinggi serta kebuluran.

Bila Serangan Berlaku?



Serangan berlaku secara mengejut dan cepat tidak seperti 'artritis' lain yang menyerang perlahan-lahan. sendi terlibat terasa sangat sakit yang amat sangat. Serangan gout berlaku pada satu sendi tanpa rawatan, setiap serangan boleh berlanjutan antara satu hingga dua minggu. manakala serangan kedua biasanya mengambil masa yang agak lama sehingga bertahun dan serangan ini boleh berulang dari semasa ke semasa biasanya pada sendi yang sama.



Faktor penyumbang penyakit Gout




Serangan gout boleh disebabkan oleh beberapa faktor:-



1. Pengambilan berlebihan minuman beralkohol.

2. Banyak mengambil makanan yang kaya dengan 'purin'.

3. Kecederaan kecil pada sendi.

4. Kurang pengambilan air kosong.

5. Badan mengalami kekurangan air disebabkan pengambilan sesetengah jenis ubatan.

6. Mengamalkan diet yang melampau.

Suplemen Shaklee yang disyorkan merawat GOUT dan juga Darah Tinggi



Kebanyakkan ramai yang mempunyai gout pada masa yang sama juga mempunyai masalah darah tinggi... Akhir sekali, anda amat disyorkan untuk mengambil suplemen sebagai usaha untuk mengurangkan risiko dan mencegah penyakit  ini. Buatlah keputusan anda pada hari ini juga untuk manfaat kesihatan berpanjangan kerana tubuh yang sihat adalah aset yang paling lebih berharga dari segalanya.

Semakin Awal Anda Mengambil Tindakan, Semakin Cepat Ia Disembuhkan. Jangan Tangguhkan Sampai Peringkat Yang Terakhir, Masa Tu Mungkin Terlambat Sudah...

 

Nak order terus ? Klik DISINI

              ATAU 

Berminat untuk mengetahui lebih lanjut, boleh hubungi saya.

------------------------------------------------------
Jom Sihat dan Berjaya, sertai kami
Bagaimana ingin menjadi ahli?

Berminat untuk mencuba vitamin terbaik di Malaysia ini
Sila hubungi saya segera :

Perunding Vitamin Anda : Alicia Dania Lee
Pengedar Sah Shaklee Kawasan Labuan, Kota Kinabalu, Lawas, Kuching dan Penang
Shaklee ID [ No : 1030636 ]
Contact No : 014-8715350
Email : alicia_ai87@hotmail.com
FB :
Saya merupakan Pengedar Sah Shaklee dengan ID 1030636 . Anda boleh dapatkan produk Shakle dari saya

CONVERSATION

0 comments:

Post a Comment

Back
to top