Apa itu ESP



Apa itu ESP? 

Selalu dengar orang cakap tentang ESP ini lah ESP itu la... Dalam SHAKLEE produk paling hot adalah ESP... Apa sebenarnya keistimewaan ESP Shaklee ni? 

Jika anda adalah seorang yang amat pentingkan kecantikan dan kesihatan dan juga ingin kekal bertenaga sepanjang hari maka ESP shaklee amat sesuai untuk anda..

Ok, jom kita cerita sedikit tentang ESP ni.. supaya anda tiada lagi rasa was was nak cuba.... 


Apa itu ESP SHAKLEE?

Ia adalah protein soya yang berkualiti tinggi. Didatangkan dalam canister dan berbentuk serbuk. ESP boleh dibancuh dengan minuman kegemaran seperti milo, horlick, susu atau buah yang dikisar bersama. ESP baik dibancuh dengan air sejuk atau suam demi memelihara protein supaya tidak termusnah pada suhu tinggi.

Kesan kekurangan protein :-
  • rasa lemah, lesu, tak bermaya..akhirnya menggeletar.
  • kolesterol tinggi, tekanan darah rendah..jadi pening.
  • punca ulser perut + ulser usus.
  • luka lambat sembuh akhirnya berparut.
  • ganggu penglihatan / lama kelamaan jadi kabur.
  • antibodi tak kuat. Bila kurang protein, badan tak boleh nak lawan penyakit yang datang. Kurang ketahanan.
Perbezaan Shaklee 

Shaklee menggunakan protein soya Non-GMO. Apakah bendanya tu? Shaklee menggunakan proses pensijilan tersendiri yang dikenali sebagai Identity Preserved Program (IPP). Program ini memastikan kacang soya itu bebas daripada pendedahan perubahan genetik. Daripada benih sehingga penyimpanannya, anda boleh yakin dengan komitmen Shaklee dalam penggunaan ramuan-ramuan yang semulajadi dan berkualiti.

Apa beza GMO dengan Non-GMO?
 
Non-GMO ialah ringkasan bagi Non Genetically Modified. Maksudnya, genetik kacang soya yang tidak mengalami pengubahsuaian atau menggunakan bahan kimia semasa ia ditanam untuk menjadikan soya itu lebih besar atau cepat besar/ matang. Soya yang terkandung dalam ESP ditanam secara semulajadi dan dijaga sehingga ia sedia untuk dituai. ESP dicuci dengan air (bukan menggunakan bahan kimia atau alkohol) bagi mengekalkan isoflavon genistin dan daidzin yang kritikal demi membekalkan anda dengan keseluruhan kebaikan soya.

GMO sayuran & buah   




Say NO to GMO
Bahayakan GMO ni... sebelum ni memang tak ada idea pun tentang apa itu GMO.. jika berminat nak baca lebih lanjut tentang GMO boleh klik DISINI

Siapa yang perlukan ESP?
 
Hanya individu yang mempunyai masalah buah pinggang dan kesukaran memproses protein tidak digalakkan mengambil ESP. Ia sesuai untuk semua:
1. Ibu-ibu yang sibuk: ESP membantu memberi tenaga berpanjangan, badan lebih sihat dan kekal cergas.
2. Wanita yang ingin menguruskan badan: Hanya bancuhan ESP dengan minuman kegemaran pada setiap pagi, memberikan rasa kenyang yang lebih lama. Tiada lagi sarapan yang berat-berat!
3. Ibu-ibu yang menyusu anak: Membantu memperbanyakkan dan mengekalkan permintaan (supply) susu di samping digabungkan dengan pengambilan air yang secukupnya serta proses pengepaman susu yang konsisten.
4. Pesakit kencing manis: Mempunyai indeks glisemik yang rendah, melambatkan penyerapan glukosa dalam darah dan mengawal paras glukosa.
5. Wanita yang mementingkan penjagaan kulit muka: Membantu menghilangkan parut jerawat di muka, menjadikan kulit muka halus-mulus, gebu dan berseri untuk tatapan si dia yang tersayang. WOW…!!!
DAN lelaki, wanita, tua, muda, ibu mengandung, ibu menyusu, pesakit diabetes, selepas pembedahan, kesuburan, kecantikan, ibu berpantang, yang berdiet, ingin tambah tenaga. Pendek kata, anda, saya, kamu dan dia yang sihat dan ingin kekal sihat.

Apa rasa ESP sebenarnya? 
 
ESP Shaklee berperasa mild soya. Sekiranya anda tidak gemar atau tak menyukai rasa soya, ada pelbagai resepi ESP lain yang boleh dicuba untuk membolehkan tekak kita boleh menelan ESP.


  1. Capur dengan air suam / sejul
  2. Campur dengan Milo *Kegemaran saya
  3. Campur dengan susu contoh Anmum, Dutch lady dan sebagainya
  4. Campur dengan Oren Twister
  5. Campur dengan kurma, susu dan diblend dengan ais
  6. Campur dengan Meal shake & Performance Drink 

Faedah Energizing Soy Protein Shaklee yang utama:

Kekal Muda – Asid Amino membina otot manusia, kuku, rambut, darah, organ, kulit, kelenjar, 50,000 jenis protein, 20,000 jenis enzim dan lain-lain. Pengambilan Energizing Soy Protein Shaklee adalah kunci untuk mengekalkan kulit muda dan otot serta memastikan kita sentiasa bertenaga.
Hormon Berasaskan Tumbuhan Semulajadi – kacang soya adalah tumbuhan yang hanya kaya dalam isoflavon yang sama dengan fungsi hormon wanita. Ia membantu dalam mengurangkan paras kolesterol dan mencegah osteoporosis dan penyakit jantung.
Memulihkan Fungsi Prostat Lelaki - genistein dalam kacang soya telah membuktikan bahawa ia mempunyai keupayaan untuk menghalang pertumbuhan dan mencegah sel kanser daripada merebak. Ia memusnahkan radikal bebas dalam sel-sel kita sebelum radikal bebas bermutasi DNA sel-sel menjadi sel-sel kanser. Ia juga menjaga rahim dan ovari, kitaran haid dan prostat.
Kulit berseri dan anjal – Merangsang regenerasi kulit dan otot, memulihkan kedutan, sebagai anti-penuaan, mengembalikan keserian kulit dan kelembutan-lembutan otot, sekali gus mempercepatkan pemulihan luka danmenghilangkan  parut.
Pemberi tenaga segera – Membekalkan tenaga segera dan meningkatkan sistem imun, dengan itu ia memulihkan keletihan, migrain, insomnia dan tekanan gejala yang berkaitan seperti kemurungan, kebimbangan, ketakutan, dll.
Memulihkan Pigmentasi – Melambatkan proses uban, rambut gugur, masalah keadaan rambut, pigmentasi, freckles.
Memperbaiki Memori – Menguatkan ingatan, kecergasan, keupayaan seksual, dan sebagainya.

So sekarang ni dah tau kebaikan ESP Shaklee dan untuk siapa. Kita dalam golongan yang mana ya? Kalau termasuk dalam golongan ingin mencuba....boleh saja.Tak memudaratkan pun.

Sekiranya anda berminat dan ingin dapatkan konsultasi percuma, bolehla hubungi saya

ATAU nak terus ORDER -> KILIK DISINI

----------------------------------------------
Jom Sihat dan Berjaya, sertai kami
Bagaimana ingin menjadi ahli?

Berminat untuk mencuba vitamin terbaik di Malaysia ini
Sila hubungi saya segera :

Perunding Vitamin Anda : Alicia Dania Lee
Pengedar Sah Shaklee Kawasan Labuan, Kota Kinabalu, Lawas, Kuching dan Penang
Shaklee ID [ No : 1030636 ]
Contact No : 014-8715350
Email : alicia_ai87@hotmail.com
FB :

Saya merupakan Pengedar Sah Shaklee dengan ID 1030636 . Anda boleh dapatkan produk Shakle dari saya



CONVERSATION

0 comments:

Post a Comment

Back
to top