Kata-Kata Motivasi - Kekal Semangat Untuk Capai Impian Dalam Hidup.

Dalam hidup ni adalah biasa kita berasa down, sedih atau kecewa dan kita kadang-kadang memerlukan semangat dari kawan-kawan dan keluarga. Tetapi bukan semua orang sekeliling kita adalah positif dan boleh memberi semangat untuk kita bangkit balik. Itu sebab kita sendiri adalah motivasi terbesar diri kita. 

motivasi shaklee; motivasi hidup; kata-kata motivasi

Hidup ni memang tidak akan lari daripada MASALAH. Setiap pagi bangun dari tidur kita tidak akan terlepas daripada masalah. Ini yang akan membuatkan kita down dan penat dalam kehidupan kita. Kadang-kadang masalah yang kita hadapi itu terlalu membebankan kita. Mungkin bukan setakat kita sahaja, malah terkesan dengan ahli keluarga kita atau orang sekeliling kita. Sehinggalah kepala otak atau minda kita asyik memikirkan masalah, ianya boleh menjadi rutin yang menyebabkan kita bosan melalukan perkara yang sama dan memikirkan masalah yang sama setiap hari. 

Kita selalu berdoa untuk tidak ada masalah dalam hidup, tetapi kita tidak berusaha sedaya upaya untuk menyelesaikan masalah. Ramai apabila ada masalah mereka akan fokus pada masalah bukan pada penyelesaian. 

Cuba ambil masa yang sesuai untuk fikir kenapa terjadi masalah ini dan apa punca utama? Contoh gaduh dengan suami kerana bill air dan elektrik tinggi jadi punca di mana? KEWANGAN. Kalau kewangan stabil kemungkinan besar pergaduhan ini tidak akan berlaku. 

Sebenarnya ramai lebih merelakan masalah membanyagi hidup. Kita dah tahu punca masalah tetapi kita tidak berusaha untuk mengatasi. Jadi untuk mengatasi segala masalah yang dihadapi, kita kena selalu berfikiran positif dan ada planning kedepan untuk masa depan. Jangan tunggu masa yang sesuai untuk bertindak sebab masa tidak akan menunggu kita. 

Live more, stress less


"Where there is no struggle, there is no strength" - Oprah Winfrey 

Masalah mematang kita, mendidik kita jadi lebih kuat. Setiap kali mengalami masalah, ramai yang akan rasa nak putus asa. Sebenarnya masalah akan menjadikan kita lebih kuat untuk menghadapi masalah kita kena sentiada POSITIF. 

Apabila rasa nak give up, berdoa kepada Allah, mengadu dengan Dia. Kadang-kadang apabila kita mengalami masalah kita fikir kita lah yang paling tidak bernasib baik. Sebenarnya Allah uji kita sebab sayang kita.

KATA-KATA MOTIVASI boleh mendorong kita untuk kekal semangat dan mengejar impian dalam hidup. 

Semoga sedikit sebanyak kata-kata motivasi yang saya kongsikan ini boleh memberi semangat untuk anda terus mencapai impian dalam hidup. 

Jika anda ingin mulakan perniagaan tanpa modal atau dapatkan vitamin anti stress dan kawal moody, boleh hubungi saya. Hubungi saya untuk maklumat lanjut. 


------------------------------------------------------
Jom Sihat dan Berjaya, Sertai kami
Bagaimana ingin menjadi ahli?

Berminat untuk mencuba vitamin terbaik ini?
Sila hubungi saya segera :

Perunding Vitamin Anda:- Nama: Alicia Dania Lee
Pengedar Sah Shaklee (Malaysia) COD (Cash On Delivery) untuk kawasan:- Labuan, Kota Kinabalu, Kota Marudu, Tawau, Spitang, Kudat, Kuching, Lawas, Port Dickson, Penang
Shaklee ID [ No : 1030636 ]
Contact No : 014-8715350
Email : alicia_ai87@hotmail.com
FB : Alicia Dania Lee
Instagram : Alicia_Shaklee
Saya merupakan Pengedar Sah Shaklee yang berilmu dengan ID 1030636 . Setiap pembelian supplement Shaklee dengan kami, akan mendapat FREE CONSULTATION cara makan yang berkesan! jadi, jangan lepaskan peluang!!

CONVERSATION

0 comments:

Post a Comment

Back
to top