Kenapa Saya Mudah Jatuh Sakit?

Pernahkah anda tertanya-tanya kenapa sesetengah orang lebih mudah dan kerap jatuh sakit? Adakah anda juga sebahagian daripada kategori ini? 

sering jatuh sakit; sering selesema; batuk tak sembuh; sistem pertahanan rendah; suplement shaklee; vitamin shaklee; ejen shaklee

FAKTOR-FAKTOR YANG AKAN MENYEBABKAN PERTAHANAN BADAN SESEORANG TU RENDAH. 

1. Mereka Yang Kerap Travel 
Pendedahan kepada kuman dari jarak yang dekat serta berada di dalam persekitaran yang tertutup, bernafas dalam udara yang sama, kesan jet lag dan keletihan daripada perjalanan pergi dan balik dari destinasi "menghentikan" gen yang berkaitan dengan sistem imun. Ini bermaksud mereka yang kerap mengembara tidak mendapat perlindungan yang sempurna terhadap penyakit seperti mereka yang kurang travel.

2. Mereka Yang Tidur Lewat
Adakah kurang tidur akan menyebabkan anda sakit? Ya, kekurangan tidur akan menjejaskan sistem imun, menyebabkan badan anda kurang menghasilkan sitokin - sejenis protein yang melawan jangkitan kuman, yang dihasilkan dan dibebaskan semasa tidur. Kajian menunjukkan bahawa mereka yang kurang tidur lebih mudah jatuh sakit apabila terdedah kepada virus dan mungkin juga ia mengambil masa yang lebih lama untuk pulih. 

3. Pesakit Ulser Mulut 
Kerap dijangkiti ulser mulut merupakan salah satu tanda kekurangan nutrien tertentu yang dapat melemahkan perlindungan imun badan anda. 

4. Penggemar Makanan Manis
Pengambilan gula yang berlebihan mengehadkan sel-sel imun daripada melawan bakteria. Paras gula darah yang tinggi daripada biasa akan memberi tekanan kepada badan dan menyebabkan sel-sel imun anda berada dalam keadaan "koma'. Kesan ini berterusan selama beberapa jam selepas menikmati beberapa jenis minuman dan makanan yang manis. 

5. Pekerja Syif Malam 
Bekerja pada waktu malam akan menjejas keupayaan jam biologi badan anda untuk mengawal tindakbalas imun, menurut penyelidik di institut Kesihatan Mental Douglas University dan McGill Unviversiti. Gangguan pada jam biologi badan secara tidak langsung akan menyebabkan masalah kesihatan untuk jangka masa panjang. 

6. Mereka Yang Berjiwa Muda 
Apabila umur semakin meningkat, sel-sel imun anda akan menjadi kurang aktif dan bertindak lebih lambat terhadap patogen, mendedahkan anda kepada jangkitan dan penyakit, serta mungkin mengambil masa yang lebih lama untuk penyembuhan yeng menyeluruh. 

sering jatuh sakit; sering selesema; batuk tak sembuh; sistem pertahanan rendah; suplement shaklee; vitamin shaklee; ejen shaklee

Hari ini saya nak kongsikan satu suplemen yang boleh membantu anda meningkatkan sistem pertahanan badan anda secara semulajadi iaitu Nutriferon. Nutriferon adalah formulasi istimewa yang hanya boleh didapati di Shaklee. 

Kini adalah masa untuk membina pertahanan badan anda... 

sering jatuh sakit; sering selesema; batuk tak sembuh; sistem pertahanan rendah; suplement shaklee; vitamin shaklee; ejen shaklee


Keistimewaan Nutriferon Shaklee ;

  1. Diformulasi untuk menjaga sistem pertahanan badan anda agar sentiasa berada dalam keadaan baik, selamat dan berfungsi secara semulajadi. 
  2. Pantas mengaktikan perisai semulajadi anda, memberikan anda pertahanan yang lebih kuat dan kesihatan yang lebih baik. 
  3. Mengandungi campuran proprietari daripada 4 ekstrak tumbuhan yang diperoleh daripada biji labu, bunga safflower, biji plantago dan bunga japanese honeysuckle, yang secara tradisinya digunakan untuk mengekalkan kesihatan umum dan menguatkan badan. 

So, kalau korang jenis sistem pertahanan badan lebih selalu sakit, senang kena selesema dan batuk Nutriferon memang sesuai untuk korang. 

Bulan ini (September 2019)  bulan promosi Nutriferon. 

Beli 1 harga sama 
Beli 2 (less 5%) 
Beli 4 (less 20% dan Free 1 kotak) 

Serious memang best promosi bulan ini, superB jimat. 
Sangat-sangat berbaloi kalau korang grab promosi ini. 

Untuk info dan pembelian boleh terus contact saya okay... 

Facebook : Alicia Dania Lee
Perunding Kesihatan dan Kecantikan Shaklee
IG : vitamin_viral
HP: 014-8715350

------------------------------------------------------
Jom Sihat dan Berjaya, Sertai kami
Bagaimana ingin menjadi ahli?

Berminat untuk mencuba vitamin terbaik ini?
Sila hubungi saya segera :

Perunding Vitamin Anda:- Nama: Alicia Dania Lee
Pengedar Sah Shaklee (Malaysia) COD (Cash On Delivery) untuk kawasan:- Labuan, Kota Kinabalu, Kota Marudu, Tawau, Spitang, Kudat, Kuching, Lawas, Port Dickson, Penang
Shaklee ID [ No : 1030636 ]
Contact No : 014-8715350
Email : alicia_ai87@hotmail.com
FB : Alicia Dania Lee
Instagram : Alicia_Shaklee
Saya merupakan Pengedar Sah Shaklee yang berilmu dengan ID 1030636 . Setiap pembelian supplement Shaklee dengan kami, akan mendapat FREE CONSULTATION cara makan yang berkesan! jadi, jangan lepaskan peluang!!

CONVERSATION

0 comments:

Post a Comment

Back
to top