Bye bye selsema!

Selsema biasanya didefinisikan sebagai jangkitan pernafasan bahagian atas (uppper respiratory tract infection) yang disebabkan oleh virus yang biasanya menjejaskan hidung tetapi ia juga boleh mempengaruhi tekak, sinus, tiub eustachian, trakea, ‘larynx’ dan tiub bronkus - tetapi bukan paru-paru.

petua sembuhkan selsema; selsema; flu; batuk; bersih; awal pagi bersin; resdung; vitamin C; vitamin C shaklee; Shaklee labuan



MUSIM hujan, memang mudah untuk diserang flu atau selesema, apatah lagi jika antibodi dan sistem imunisasi anda lemah.

Sudah semestinya, apabila selesema, bersin itu pasti!

Itu akan membuatkan kita berasa kurang selesa dan lemau untuk melakukan apa jua aktiviti.

Sehubungan itu memetik kata Pakar Pemakanan, Jennifer Mc Daniel katanya, apa yang penting adalah memperkuat sistem imunisasi badan.

“Kami di sini untuk membantu. Tentera imunisasi badan memerlukan makanan dan nutrisi yang bagus, serta pemakanan yang konsisten,” ujarnya seperti yang dipetik Men’s Fitness.

Vitamin C telah dicadangkan dalam merawat jangkitan pernafasan sejak ianya diasingkan pada tahun 1930-an. Ianya menjadi terkenal pada tahun 1970-an apabila pemenang hadiah Nobel, Linus Pauling membuat kesimpulan daripada kajian terkawal plasebo yang lebih awal bahawa vitamin C boleh mencegah dan mengurangkan selsema biasa. Lebih dua dozen kajian baru telah dijalankan selepas itu.

Vitamin C, juga dikenali dengan nama saintifiknya – asid askorbik, adalah sejenis vitamin larut air. Ia tidak disimpan dalam jumlah yang besar dalam badan – sebarang lebihan akan dikumuh melalui air kencing. Sesetengah haiwan berkeupayaan menghasilkan vitamin C tetapi manusia perlu mendapatkan vitamin ini daripada makanan atau suplemen kesihatan yang diambil secara oral.

petua sembuhkan selsema; selsema; flu; batuk; bersih; awal pagi bersin; resdung; vitamin C; vitamin C shaklee; Shaklee labuan; suntikan vitamin c bahaya


TIADA bukti bahawa suntikan vitamin C (Secara tunggal atau dalam kombinasi dengan glutathione dan kolagen) boleh meningkatkan keanjalan kulit atau memutihkan kulit. 
Suntikan vitamin C adalah sediaan yang tidak dibenarkan untuk dijual di Malaysia dan setakat ini tiada produk suntikan vitamin C yang didaftarkan 
Pengguna yang mendapatkan suntikan vitamin C yang tidak berdaftar terdedah kepada risiko kemudaratan kepada wajah dan tubuh badan seperti jangkitan pada kulit dan salur darah, selain kerosakan pada buah pinggang. 
petua sembuhkan selsema; selsema; flu; batuk; bersih; awal pagi bersin; resdung; vitamin C; vitamin C shaklee; Shaklee labuan; suntikan vitamin c bahaya

Jika korang ada baca dari atas memang korang tahu badan kita tidak boleh simpan vitamin C dalam jumlah yang banyak, itu sebab kita perlukan vitamin C yang mempunyai formula "Sustained Released" iaitu perlepasan secara berperingkat. 

Pada tahun 1981, Dr. Shaklee menghasilkan vitamin C yang pertama berasaskan tumbuhan dengan menggunakan teknologi "Sustained Release Delivery System". 

Jadi jangan bazir membeli Vitamin C yang mempunyai mg yang tinggi tetapi tak ada formula "Sustained Released". Sebab setiap jam badan kita hanya mampu memerima 100mg vitamin C saja selebihnya akan mengalir kita air keluar dari badan kita. 

Vitamin C shaklee diperbuat dari kanji jagung dan sesuai untuk pesakit gastrik. Sebotol 180biji RM97.50, sebiji vitamin dalam RM0.54 dijamin selamat dan berkesan. Sebiji vitamin C Shaklee bersamaan 7.5 biji buah oren. 


petua sembuhkan selsema; selsema; flu; batuk; bersih; awal pagi bersin; resdung; vitamin C; vitamin C shaklee; Shaklee labuan; suntikan vitamin c bahaya; shaklee kudat; shaklee tawau; shaklee sabah
Promotion bulan julai 2019

Banyak kelebihan VITAMIN C SHAKLEE
Kelebihan VITAMIN C PLUS .
.
🍊Perlindungan daripada sinar UV 
🍊 Membantu prevent masalah jerawat degil
🍊 Tona kulit menjadi lebih sekata
🍊 Menggantikan tisu yang rosak dan menyembuhkan luka
🍊 Mencerahkan kulit secara semulajadi ( Bukan muka sahaja tauu)
🙈 Mengurangkan kesan sunburn 
🍊Membantu masalah kulit sensitif seperti resdung dan eczema
🍊 Mengatasi masalah jerawat nasi dan pasir
🍊 Mengurangkan kedutan dan tanda penuaan
🍊 Membantu menghasilkan kolagen dalam badan
🍊 Kulit lebih glowing dan radiant 

Jom tengok apa mereka kata selepas amalkan Vitamin C Shaklee 

petua sembuhkan selsema; selsema; flu; batuk; bersih; awal pagi bersin; resdung; vitamin C; vitamin C shaklee; Shaklee labuan; suntikan vitamin c bahaya; shaklee kudat; shaklee tawau; shaklee sabah
petua sembuhkan selsema; selsema; flu; batuk; bersih; awal pagi bersin; resdung; vitamin C; vitamin C shaklee; Shaklee labuan; suntikan vitamin c bahaya; shaklee kudat; shaklee tawau; shaklee sabah

 Ingin baca lanjut tentang Vitamin C Shaklee -> Klik Disini

Jangan lepaskan peluang terbaik ini.

Untuk info dan pembelian boleh terus contact saya okay... 

Facebook : Alicia Dania Lee
Perunding Kesihatan dan Kecantikan Shaklee
IG : vitamin_viral
HP: 014-8715350
------------------------------------------------------
Jom Sihat dan Berjaya, Sertai kami
Bagaimana ingin menjadi ahli?

Berminat untuk mencuba vitamin terbaik ini?
Sila hubungi saya segera :

Perunding Vitamin Anda:- Nama: Alicia Dania Lee
Pengedar Sah Shaklee (Malaysia) COD (Cash On Delivery) untuk kawasan:- Labuan, Kota Kinabalu, Kota Marudu, Tawau, Spitang, Kudat, Kuching, Lawas, Port Dickson, Penang
Shaklee ID [ No : 1030636 ]
Contact No : 014-8715350
Email : alicia_ai87@hotmail.com
FB : Alicia Dania Lee
Instagram : Alicia_Shaklee
Saya merupakan Pengedar Sah Shaklee yang berilmu dengan ID 1030636 . Setiap pembelian supplement Shaklee dengan kami, akan mendapat FREE CONSULTATION cara makan yang berkesan! jadi, jangan lepaskan peluang!!

CONVERSATION

0 comments:

Post a Comment

Back
to top