Pentingkah To-Do-List?

Ramai orang tahu tentang to-do-list tetapi tidak ramai orang amalkan to-do-list. Nak berjaya kena ada planning bukan go with flow. 

Pentingkah to do list; to do list; kenapa perlu ada to-do-list; motivation; jangan buang masa; masa itu emas


Perasaan tak, waktu di zaman sekolah kalau kawan yang sering dapat top 3, mereka mesti ada buku kecil catat everything seperti tugasan, apa perlu buat for today and so on. 

"Tak perlu to-do-list semua boleh ingat" 
Yes you boleh ingat tetapi if something happen you akan terlupa. Pernah tak uolls set dalam otak nak beli sekian sekian, pastu sampai rumah baru teringat benda yang paling penting tu tertinggal. Hahahaha... Rasanya ramai mengalami situasi ni kan? Sebab itu lah, kalau tak catat dan setakat dalam kepala confirm akan tercicir. 

Tiada istilah go with the flow kalau nak berjaya. Sebelum Kak D involve in Shaklee seriously Kak D juga merupakan seorang yang tak ada planning dalam hidup. Haha... So, Kak D selalu rasa husband Kak D ni sangat skema sebab hari-hari ada to-do-list.  Kak D jenis kalau sempat kita settle kalau tak esok lagi dan lagi. So, setiap tahun benda yang sama wasting time dan tak ada kemajuan dalam hidup. 

Until Kak D terjumpa bisnes Shaklee, Kak D rasa kalau tanpa to-do-list kita akan buang masa macam itu saja. So, Kak D start amalkan to-do-list rasa kehidupan lebih teratur dan lebih banyak pekara boleh disiapkan. Actually benda simple ini lah yang banyak bantu kita selesaikan perkara yang besar dan penting. 

Pernah ka anda rasa kadang-kadang apa pun tak siap hari dah malam? Jangan membazirkan hari anda, kalau anda nak berjaya or nak hidup lebih tersusun cuba buatlah to-do-list. Tak susah pun sebenarnya, sebelum tidur catat atau tulis siap-siap apa benda yang penting yang kita kena buat untuk esok. 

Pentingkah to do list; to do list; kenapa perlu ada to-do-list; motivation; jangan buang masa; masa itu emas

Listkan dua section, satu very important and satu extra work. Yang important list 3-4 perkara bila dan siap tick, yang important dah settle, settle pula extra work. By the end of the day you tengok balik list you akan rasa bangga. Feeling tu memang best sebab you use your time wisely. 

Pentingkah to do list; to do list; kenapa perlu ada to-do-list; motivation; jangan buang masa; masa itu emas


Ingat, nak berjaya semua bermula dari diri kita. Kita kena ubah diri kita sendiri dahulu. Apabila ada to-do-list kita tak buang masa memikirkan apa nak dibuat dan benda yang penting dapat diselesaikan dahulu. Biasanya orang yang tak cukup masa akan buat to-do-list sebab mereka tak ada masa nak dibazirkan. Orang yang banyak masa mereka tak akan buat to-do-list sebab mereka banyak masa untuk dibuang. So, orang yang sibuk boleh lakukan lebih banyak perkara berbanding orang yang tak sibuk. 

Cuba jangan tak cuba tahu!

Shaklee Business Leader 
014-8715350

------------------------------------------------------
Jom Sihat dan Berjaya, Sertai kami
Bagaimana ingin menjadi ahli?

Berminat untuk mencuba vitamin terbaik ini?
Sila hubungi saya segera :

Perunding Vitamin Anda:- Nama: Alicia Dania Lee
Pengedar Sah Shaklee (Malaysia) COD (Cash On Delivery) untuk kawasan:- Labuan, Kota Kinabalu, Kota Marudu, Tawau, Spitang, Kudat, Kuching, Lawas, Port Dickson, Penang
Shaklee ID [ No : 1030636 ]
Contact No : 014-8715350
Email : alicia_ai87@hotmail.com
FB : Alicia Dania Lee
Instagram : Alicia_Shaklee
Saya merupakan Pengedar Sah Shaklee yang berilmu dengan ID 1030636 . Setiap pembelian supplement Shaklee dengan kami, akan mendapat FREE CONSULTATION cara makan yang berkesan! jadi, jangan lepaskan peluang!!

CONVERSATION

0 comments:

Post a Comment

Back
to top