WANG RINGGIT ATAU MASA?

Hari ni To-do-list Kak D ahead schedule so kita sembang-sembang kosong. Okay, jom Kak D nak sharing dari perspective Kak D. Lain orang lain perspective kan. 

wang ringgit atau masa; shaklee bisnes; menjana pendapatan dari rumah; bagaimana nak atur masa kerja dengan anak; shaklee labuan


Tahukah apa sebab utama Kak D buat Shaklee? Sebab Kak D sangat desperate dengan kebebasan masa (Time Freedom). Jawapan macam dah ada 10 orang anak ja kan, pastu anak tak ada jaga tu lah desperate dengan masa. Hahahaha

Yes, Kak D buat Shaklee ni pada awal sebab nak MASA LEBIH. Kak D kan sebelum ini kerja di syarikat swasta. Annual leave sektor swasta memang sangat limited. 

Bekerja kurang dari 2 tahun -> 8 hari cuti tahunan
Bekerja 2 hingga kurang dari 5 tahun -> 12 hari cuti tahunan 
Bekerja lebih dari 5 tahun -> 16 hari cuti tahunan 

Cukup ka? Bagi Kak D memang tak cukup. Kalau mau Kak D balik kampung hanya 8 hari dalam setahun memang tak cukup. Lepas tu kebanyakkan syarikat tak benarkan kita ambil cuti lama secara berterusan. 

Family Kak D berada di Penang, family mertua pula di Beaufort. Cuti Tahun Baru Cina kena balik Penang, cuti Raya kena balik Beaufort, Cuti Krismas pula kena pergi Kota Kinabalu. Kamu sendiri kira macam mana Kak D nak bahagikan cuti? STRESS kan? 

wang ringgit atau masa; shaklee bisnes; menjana pendapatan dari rumah; bagaimana nak atur masa kerja dengan anak; shaklee labuan; kebebasan masa


Tapi sekarang semua sudah berbeza.... 

Okay, Kak D bagi contoh.. 

Bulan Jun hari tu perkahwinan adik lelaki Kak D di Kluang, Johor. Kak D balik Penang tinggal seminggu dengan parents, bawa mereka shopping barang-barang untuk wedding. Pastu bawa parents ke Johor 2 minggu untuk buat persiapan sebelum wedding adik. 

Banyangkan adik Kak D yang nak kahwin tu hanya dapat cuti 2 hari sebelum hari perkahwinan. Parents Kak D dahlah tidak tahu jalan Johor, guna waze pun tak mahir hanya tahu guna WhatApps dan Facbook ja. Kak D lah yang bawa mereka urus semua  persiapan untuk perkahwinan adik Kak D, waktu tu ibu Kak D balik-balik kata "nasib ada you". Kalau Kak D kerja makan gaji boleh kah cuti selama 3 minggu berterusan? Tak boleh kan.

Lain orang lain perspective, lain orang lain yang mereka utamakan dalam hidup. Ada orang utamakan wang ringgit dari masa, ada orang utamakan masa dari wang ringgit ada orang utamakan kedua-dua. 

Kak D choose MASA dan WANG RINGGIT which Kak D boleh dapat dari Shaklee. Kak D sendiri pilih jalan ini dan Kak D sangat happy dengan pilihan ini. Syukur sangat Kak D diberikan rezeki MASA dan juga INCOME yang jauh lebih dari gaji hakiki dahulu. 

Hidup ini hanya sekali, kita mempunyai kebebasan untuk memilih. Buat dan hidup lah seperti mana yang kita nak, jangan risau apa orang akan mengata. Demi impian kita jangan mudah putus asa! 

"DO anything that makes you HAPPY not STRESS" 



------------------------------------------------------
Jom Sihat dan Berjaya, Sertai kami
Bagaimana ingin menjadi ahli?

Berminat untuk mencuba vitamin terbaik ini?
Sila hubungi saya segera :

Perunding Vitamin Anda:- Nama: Alicia Dania Lee
Pengedar Sah Shaklee (Malaysia) COD (Cash On Delivery) untuk kawasan:- Labuan, Kota Kinabalu, Kota Marudu, Tawau, Spitang, Kudat, Kuching, Lawas, Port Dickson, Penang
Shaklee ID [ No : 1030636 ]
Contact No : 014-8715350
Email : alicia_ai87@hotmail.com
FB : Alicia Dania Lee
Instagram : Alicia_Shaklee
Saya merupakan Pengedar Sah Shaklee yang berilmu dengan ID 1030636 . Setiap pembelian supplement Shaklee dengan kami, akan mendapat FREE CONSULTATION cara makan yang berkesan! jadi, jangan lepaskan peluang!!

CONVERSATION

0 comments:

Post a Comment

Back
to top