Motivasi Terbesar Dalam Bisnes

PERCAYA SEBELUM BERJAYA! Ayat ni senang di ungkapkan tetapi bukan senang untuk kita hadam. Zaman sekarang ramai berbisnes sendiri terutamanya suri rumah. Jadi, entry ini diharap dapat memberi manfaat pada anda. Semangat adalah amat penting agar momentum sentiasa ke hadapan. 


business leader shaklee; master coordinator shaklee; rank tertinggi di shaklee; motivasi bisnes; motivasi berjaya dalam bisnes; Shaklee Labuan

Kita ni manusia biasa bukan selalu POSITIF ja, ada kala kita down ada kala kita up itu adalah normal. Yang tak normal adalah apabila kita down kita tak tau macam mana nak up balik. Percaya tak, kita semua akan berjaya dalam apa juga yang kita buat cuma kita wajib terus berjuang dan jangan mudah putus asa. Buang jauh-juah perkataan GIVE UP dan PUTUS ASA dalam kamus hidup anda jika anda nak berniaga. 

Pernah tak baca ayat ni "When you feel like giving up, think of the reason why you started" ? Pasti ramai pernah baca kan? Ayat ni actually best tau, setiap kali saya rasa nak give up saya akan buka buku impian saya dan baca. Rupanya banyak lagi impian saya belum saya capai, tak kan nak give up macam tu ja? Kenapa orang lain boleh berjaya, kenapa bukan saya? 

business leader shaklee; master coordinator shaklee; rank tertinggi di shaklee; motivasi bisnes; motivasi berjaya dalam bisnes; Shaklee Labuan


So, benda pertama adalah BUKU IMPIAN dan VISION BOARD.

Tulis semua impian anda dalam buku tu tanpa dipengaruhi oleh kewangan anda, tulis dengan details. Setiap kali terfikir impian baru terus buka buku dan catat. 

Contoh : Umur saya 30 saya dah beli rumah 2 tingkat berwarna kelabu putih di Pulau Pinang. 

Ingat tak waktu kita kanak-kanak dulu kita ada banyak impian luar biasa yang gila-gila seperti nak beli kapal terbang la dan macam-macam. Bila dah dewasa kita guna minda sedar kita dan kewangan kita untuk berfikir sebenarnya ini menghadkan impian kita.

Vision board juga penting, lekat di tempat yang kita senang nampak. Dua benda ni yang akan jadi reminder untuk kita apabila kita down. 

business leader shaklee; master coordinator shaklee; rank tertinggi di shaklee; motivasi bisnes; motivasi berjaya dalam bisnes; Shaklee Labuan

Kalau kita mahukan masa depan yang susah, pilihlah keputusan yang senang pada masa sekarang. Bangun dan tidur lewat, kerja ikut mood, kejap buat kejap tak buat. Layan social media tanpa hala tuju dan drama bersiri berjam-jam. Lepak gossip buang masa. 

Tapi kalau kita mahukan masa depan yang senang, pilihlah keputusan yang susah pada masa sekarang. Paksa diri bangun awal. Paksa diri disiplin buat kerja, paksa diri buat benda yang bermanfaat pada masa depan. 

Bak kata pepatah SUSAH-SUSAH DAHULU, SENANG-SENANG KEMUDIAN. 

Semua bermula dengan satu impian. Sejujurnya saya nak bagitau walau 1001 ayat motivasi yang kita baca, post atau minta dari mentor takkan dapat bantu kita untuk berjaya. 

Kerana kesusahan kita sekarang dan keinginan kita pun tak boleh jadi motivasi terbesar untuk kita apa lagi pertolongan dari orang lain. 

Macam mana ayat motivasi dari orang lain boleh bantu kita capai impian kita?

Jadi, sebenarnya semua bermula dari DIRI KITA. 

MOTIVASI TERBESAR SAYA ADALAH DIRI SAYA!
MOTIVASI TERBESAR SAYA ADALAH KELUARGA SAYA!
MOTIVASI TERBESAR SAYA ADALAH IMPIAN SAYA YANG BELUM JADI NYATA!

Saya doakan kalian semua berjaya dalam apa juga yang anda buat, NEVER GIVE UP!

Jika anda masih tercari-cari bisnes apa nak buat, jom sertai team kami sekarang. 

Tanpa risiko
Tanpa modal 
Yang penting ada usaha dan impian


Your Business Mentor 
Alicia Dania Lee
Master Coordinator 


 
------------------------------------------------------
Jom Sihat dan Berjaya, Sertai kami
Bagaimana ingin menjadi ahli?

Berminat untuk mencuba vitamin terbaik ini?
Sila hubungi saya segera :

Perunding Vitamin Anda:- Nama: Alicia Dania Lee
Pengedar Sah Shaklee (Malaysia) COD (Cash On Delivery) untuk kawasan:- Labuan, Kota Kinabalu, Kota Marudu, Tawau, Spitang, Kudat, Kuching, Lawas, Port Dickson, Penang
Shaklee ID [ No : 1030636 ]
Contact No : 014-8715350
Email : alicia_ai87@hotmail.com
FB : Alicia Dania Lee
Instagram : Alicia_Shaklee
Saya merupakan Pengedar Sah Shaklee yang berilmu dengan ID 1030636 . Setiap pembelian supplement Shaklee dengan kami, akan mendapat FREE CONSULTATION cara makan yang berkesan! jadi, jangan lepaskan peluang!!


CONVERSATION

0 comments:

Post a Comment

Back
to top