Resepi kuih tausa piang yang paling senang.

Sorry lambat update resepi tausa piang ni, sebenarnya resipi ni hanya sesuai untuk beginner seperti saya, yang langsung tak pandai nak baking, tapi nak cuba buat...

Sebelum tu, bagi la peluang saya share sikit kenapa saya hari ni sibuk semacam ja. Ha, sebab awal pagi tadi jam 10:03am baru dapat tahu yang ostematrix dah ada di pasaran Malaysia setelah sebulan lebih tiada stock. Terus macam sotong kumpul order dan sales hari ini hanya Ostematrix ja dah RM9187.50 ini betul-betul penangan ostematrix. 

Ostematrix ini sebenarnya lebih dari kalsium sebab mengandungi vitamin D3, magnesium, zinc, copper, manganese dan boron. 

Ostematrix; Shaklee Labuan; Shaklee tawau; Shaklee Ostematrix; Pill kalsium paling bagus; migraine; PMS
Siapa yang sesuai ambil ostematrix ni?
  • Mereka yang sering sembelit
  • Mereka yang sering lenguh-lenguh atau kebas-kebas badan 
  • Mereka yang sering sakit tulang
  • Mereka yang sukar tidur malam 
  • Mereka yang sukar nak bangun pagi 
  • Mereka yang mempunyai migraine 
  • Mereka yang mempunyai masalah sengugut 
  • Mereka yang sering stress 
  • Mereka yang nak mencegah osteoporosis 
  • Mereka yang mempunyai masalah gastrik 
Ha.... itu la sebab banyak peminat setia ni Ostematrix ni, sebotol RM61.25 kalau nak cuba boleh roger... Stok terhad! 
014-8715350 (WhatApps / SMS / Call)

Ok, stop cerita Ostematrix... 

Sekarang saya nak share tentang resepi kuih tausa piang yang paling senang... 

Shaklee Labuan; SHaklee Tawau; Shaklee Beaufort; Puff pastry; resepi tausa piang paling senang; tausa piang

Ramai yang tanya kulit tausa piang tu macam mana saya buat... Senang ja pergi ke supermarket dan cari ini Puff Pastry. Kalau nak saya buat dari doh tu memang tak jadi la. Hahaha.. Kan dah kata resepi ini hanya sesuai untuk mereka yang zero knowledge tentang baking macam saya.

Shaklee Labuan; SHaklee Tawau; Shaklee Beaufort; Puff pastry; resepi tausa piang paling senang; tausa piang



Bahan-bahan : 

  1. Puff pastry 
  2. Sedikit tepung gandum supaya tidak melekat 
  3. Telur kuning 
  4. Bijian 
  5. Red bean paste / Inti tausa 
 
Shaklee Labuan; SHaklee Tawau; Shaklee Beaufort; Puff pastry; resepi tausa piang paling senang; tausa piang; puff paling senang
Sapu telur kuning dan tabur sedikit bijian

Cara-cara :
  1. Panaskan oven 220c, selama 10min. 
  2. Isikan inti pada kulit puff, 
  3. Sekeping kulit puff  saya potong setengah supaya boleh buat segitiga. 
  4. Susun di loyang 
  5. Sapukan telur kuning di atas puff dan tabur sedikit bijian 
  6. Bakar selama 20min - 25min 
 * Ikut oven masing-masing, yang paling penting oven kena cukup panas sebelum bakar puff.  
Shaklee Labuan; SHaklee Tawau; Shaklee Beaufort; Puff pastry; resepi tausa piang paling senang; tausa piang

Taraaaaa... dah siap... senang, mudah dan sedap... Hasil yang memuaskan walaupun kulit puff ready-made.

Oh ya, kamu boleh ubah inti tu tau. Boleh letak intin sardin, inti kaya, inti curry dan sebagainya. 
Selamat mencuba! 

Kalau ada resepi mudah saya akan share lagi, atau korang boleh share dengan saya.. Sharing is caring kan? hihihihihi
------------------------------------------------------
Jom Sihat dan Berjaya, Sertai kami
Bagaimana ingin menjadi ahli?

Berminat untuk mencuba vitamin terbaik ini?
Sila hubungi saya segera :

Perunding Vitamin Anda:- Nama: Alicia Dania Lee
Pengedar Sah Shaklee (Malaysia) COD (Cash On Delivery) untuk kawasan:- Labuan, Kota Kinabalu, Kota Marudu, Tawau, Spitang, Kudat, Kuching, Lawas, Port Dickson, Penang
Shaklee ID [ No : 1030636 ]
Contact No : 014-8715350
Email : alicia_ai87@hotmail.com
FB : Alicia Dania Lee
Instagram : Alicia_Shaklee
Saya merupakan Pengedar Sah Shaklee yang berilmu dengan ID 1030636 . Setiap pembelian supplement Shaklee dengan kami, akan mendapat FREE CONSULTATION cara makan yang berkesan! jadi, jangan lepaskan peluang!!

CONVERSATION

0 comments:

Post a Comment

Back
to top