Shaklee Kota Kinabalu: Seksa sembelit sampai takut ke tandas!

Sembelit berlaku apabila kekerapan untuk membuang air besar berkurangan dan kesukaran untuk membuang najis. Tak kira kanak-kanak, remaja, ibu mengandung, ibu berpantang dan warga emas yang mengalamai Sembelit jangan malu untuk dapatkan rawatan. 


Sembelit; ibu berpantang sembelit; ibu mengandung sembelit; petua sembelit; mengatasi sembelit; Shaklee Labuan; Shaklee Kota Kinabalu; Shaklee Kuching; Shaklee Tawau

Bagi anda yang mempunyai masalah sembelit tak kira lelaki atau wanita, berikan diri anda peluang untuk menikmati kesihatan yang lebih baik dengan Ostematrix Shaklee. Sebelum ini saya sendiri mengalami sembelit berdarah, setelah Ostematrik diperkenalkan oleh upline saya 3 tahun yang lepas, alhamdulilah sehingga kini saya tidak mempunyai lagi masalah sembelit. 

Terkenang balik waktu saya mempunyai sembelit, pelbagai ubat-ubat di farmasi, herba-herba, buah-buahan serta pelbagai petua telah saya cuba untuk megatasi masalah sembelit saya tetapi kesannya masih menghampakan. Saya faham bertapa seksanya sembelit, sehingga ada suatu ketika saya sendiri serik masuk ke tandas. Berjam-jam duduk di tandas tetapi tidak pandai keluar. Hates that feeling! 

Ostematrix Shaklee; Sembelit; Shaklee terbaik; Ibu mengandung semblit; Shaklee Labuan; Shaklee sandakan; Shaklee Lawas; Shaklee sarawak; Shaklee balik Pulau; Shaklee Port Dickson


Bagaimana OSTEMATRIX boleh membantu masalah sembelit? 
Ostematrix adalah vitamin calcium magnesium yang lengkap dengan vitamin D. Jika ibu-ibu hanya mengambil sumber kalsium semata-mata tanpa kehadiran magnesium, masalah sembelit akan menjadi lebih buruk sehingga boleh menyebabkan buasir. Ini kerana kalsium mengikat hempedu dan lemak di dalam usus dan dibuang dalam bentuk najis besar, yang membantu membersihkan kolon. Walau bagaimanapun, apabila kalsium dimakan secara berlebihan kesan yang boleh berlaku adalah najis boleh menjadi keras, yang membawa kepada sembelit. Kalau semasa pantang ibu-ibu ada mengambil sumber kalsium seperti susu, pastikan ianya ada bersama kandungan magnesium, jika x mmg ibu-ibu akan sembelit. Sebab itu OSTEMATRIX  ni special dan menjadi pilihan sbb ianya adalah kalsium lengkap dengan magnesium.

Macam mana peranan magnesium untuk elak sembelit? 
Magnesium juga dikenali sebagai julap lembut adalah mineral yang penting untuk kesihatan kardiovaskular dan otot. Ia menormalkan ketegangan pada dinding kolon membolehkan tindakan peristalsis biasa. Ia juga bertindak sebagai laksatif ringan dengan melonggarkan otot licin di dalam usus dan dengan membantu usus mengekalkan air. Ini seterusnya melembutkan najis dan membantu menggalakkan pergerakan usus lebih lancar.

Macam mana nak tahu kalau kita kekurangan magnesium?
Biasanya kita akan mengalami masalah kejang pada waktu malam, atau kalau pernah dgr ada istilah simpul biawak. Selain tu, kalau buat aktiviti senaman, kita akan merasa mudah rasa sakit selepas buat aktiviti.

Kebanyakan Pakar pemakanan mengesyorkan anda mengambil 1000 - 1500mg setiap hari Kalsium. Dalam OSTEMATRIX, saranan pengambilan adalah sebanyak 4 biji sehari. 1 biji ostematrix mengandungi 250gm kalsium jadi 4 biji pengambilan adalah cukup untuk ibu terutama bagi yg menyusu badan. 

Mari baca testimoni pengguna Ostematrix untuk sembelit 

" I mempunyai sembelit sejak kanak-kanak lagi, sehingga Alicia kenalkan saya Ostematrix Shaklee.... Kini lancar! tak perlu habis berjam-jam dalam tandas... I Suke.."  - Irish 24 (Selangor)
" Ambil ostematrix 4 biji sebelum tidur, esok tu membung lembut ja... tak yah teran-teran." - Ida 35 (Kedah) 
" Ostematrix memang superB! Kalini saya mengandung dan berpantang tanpa sembelit" - linda ismail 32 (Perak) 
 Ingin baca lebih tentang Ostematrix? KILIK DISINI 


Bulan ini hot sales untuk OSTEMATRIX 

Beli 1 = RM61 
Beli 2 (-5%) = RM 115.90
Beli 6 Percuma 1 = RM 366

Kongsi dengan keluarga atau kawan-kawan untuk harga lebih jimat! 


Berganda-ganda penjimatan sehingga 31.8.2016

Pengedar Sah Shaklee yang aktif di kawasan Sabah:  

(Kota Kinabalu)
1. Puan Farhana 019-4737805
2. Cik Zura 016-5832365
3. Cik Valarie 014-5593942

(Kota Marudu) 

(Kudat) 
1. Cik Gracie 010-9494964

(Keningau) 
1. Cik Aidah 016-8579137
2. Puan Norsane 012-8310125

ATAU

Hubungi kami utk buat tempahan produk Shaklee serta dapatkan harga istimewa💓

✎ msg/whatsapp: 014-8715350
✍ pm fb: Alicia Dania Lee
 email: aliciadanialee@gmail. com
IG : Alicia_Shaklee
* Free postage seluruh Malaysia. 

Setiap pembelian supplement Shaklee dengan kami, akan mendapat FREE CONSULTATION cara makan yang berkesan! jadi, jangan lepaskan peluang!

------------------------------------------------------
Jom Sihat dan Berjaya, Sertai kami
Bagaimana ingin menjadi ahli?

Berminat untuk mencuba vitamin terbaik di Malaysia ini
Sila hubungi saya segera :

Perunding Vitamin Anda : Alicia Dania Lee
Pengedar Sah Shaklee Kawasan Labuan, Kota Kinabalu, Lawas, Kuching, Tawau, Limbang, Penang, Kudat
Shaklee ID [ No : 1030636 ]
Contact No : 014-8715350
Email : alicia_ai87@hotmail.com
FB : Alicia Dania Lee
Saya merupakan Pengedar Sah Shaklee yang berilmu dengan ID 1030636 . Anda boleh dapatkan produk Shaklee dari saya.

CONVERSATION

0 comments:

Post a Comment

Back
to top