Kesan-kesan kekurangan vitamin C dalam badan...

Vitamin C adalah salah satu vitamin yang paling penting untuh dipenuhi dalam diet seharian kita. Vitamin C tidak dapat dihasilkan sendiri oleh tubuh kita, dan merupakan komponen penting. Kita perlukan vitamin C untuk membantu pertumbuhan sel yang baik, mempromosikan fungsi sistem peredaran darah, menjaga kulit, tulang, dan pada umumnya berguna untuk membantu tubuh dalam menguatkan sistem pertahanan tubuh. Kekurangan vitamin C adalah masalah yang serius dan harus segara diketahui agar boleh diatasi dengan pengambilan supplement vitamin C. 

Penyakit yang paling umum terjadi akibat kekurangan vitamin C adalah penyakit kudis kerana badan kekurangan kolage akibat rendahnya kadar vitamin C dalam badan. Selain itu, gusi berdarah dan kulit kering juga merupakan tanda-tanda badan kekurangan vitamin C 

Kekurangan vitamin C; gejala kekurangan vitamin; Vitamin C yang terbaik; Vitamin C yang berkesan; Vitamin C paling murah


Perbagai gejala akan menunjukkan jika individu tersebut mengalami kekurangan vitamin C. Selain daripada tanda-tanda diatas berikut adalah tanda-tanda badan anda kekurangan vitamin C: 

Keletihan 
Tanda awal seseorang yang sedang mengalami kekurangan vitamin C adalah cepat letih. 

Perubahan emosi 
Individu dengan kekurangab vitamin C cepat marah dan emosi.

Penurunan berat badan mendadak 
Seseorang yang sedang kekurangan vitamin C akan mengalami penurunan berat badan secara mendadak. 

Sakit otot 
Sakit-sakit otot juga gejala kekurangan vitamin C.

Mudah lebam
Individu dengan kekurangan vitamin C akan lebih mudah lebam. Mudah lebam adalah tanda kimia dalam badan kita perlu untuk meningkatkan vitamin C. 

Keadaan gigi dan gusi 
Dos harian vitamin C yang sihat akan menyumbang bagi kesihatan gigi dan gusi, dan jika kekurangan boleh menyebabkan kerosakan pada gusi. Masalah periodontal adalah gejala dari kekurangan vitamin C yang dibiarkan berkembang sampai ke tahap yang berbahaya. Dalam kehidupan sekarang ini, keadaan seperti itu sudah jarang berlaku.

Rambut dan Kulit kering
Perubahan pada keadaan rambut dan kulit juga boleh menandakan bahawa tubuh tidak mendapat cukup vitamin C serta vitamin dan mineral penting lain.

Mudah Jangkitan
Ketika seseorang sedang tidak mendapat cukup vitamin C yang cukup lama, maka ia juga boleh memberi kesan negatif pada penyembuhan luka kerana akan mudah terkena jangkitan. Kekurangan vitamin C pada umumnya, sistem kekebalan tubuh akan terganggu.

Rawatan kekurangan vitamin C

Kekurangan vitamin C boleh dirawat dengan vitamin. Namun sangat penting untuk mencari vitamin C yang bagus. 

Vitamin C shaklee; Vita C shaklee promotion; Shaklee Lawas; shaklee sarawak; Shaklee labuan; Shaklee kudat; Shaklee tawau; Shaklee kota kinabalul; Shaklee Balik Pulau; Shaklee Johor ; Shaklee kuching

Mari saya nak kongsi sikit... 

Vitamin C yang saya amalkan adalah jenama Shaklee. Sebelum ini macam-macam jenama vitamin C dipasaran yang telah saya cuba tetapi vita C Shaklee juga jadi pilihan hati. 

Vitamin C Shaklee memang bagus sebab ada pekataan "sustained release", maksudnya pelepasan secara perlahan-lahan. 100mg vitamin C dibebaskan dalam sejam untuk tubuh badan kita. Jadi sebiji vita C Shaklee boleh tahan dalam badan kita selama 5 jam. Vitamin C adalah larut air, jadi bila kita ambil Vitamin C yang biasa 1000mg maka badan kita hanya terima 100mg ja yang lain larut ikut air. Itu la sebab bila ambil Vitamin C Shaklee cepat nampak kesan. 


Vitamin C Shaklee bukan saja bagus dan berkesan tetapi harga pun mampu milik. Sebotol 180biji (tahan 3 Bulan) tak sampai RM80 pun, apa lagi sekarang tengah promo... 

Siapa boleh ambil vita C
- Semua golongan dari kanak-kanak sehingga dewasa 
- warga emas
- ibu mengandung
- ibu menyusu
- perokok

- yang pentingkan kecantikan kulit 
- yang sering sakit 

Beli satu harga asal
Beli 2 (-5%)
Beli 6 PERCUMA 1

Sah sehingga 30.4.2016

Hubungi saya untuk dapatkan harga istimewa serta free postage seluruh Malaysia 💓
014-8715350
014-8715350

------------------------------------------------------
Jom Sihat dan Berjaya, Sertai kami
Bagaimana ingin menjadi ahli?

Berminat untuk mencuba vitamin terbaik di Malaysia ini
Sila hubungi saya segera :

Perunding Vitamin Anda : Alicia Dania Lee
Pengedar Sah Shaklee Kawasan Labuan, Kota Kinabalu, Lawas, Kuching, Tawau, Limbang, Penang, Kudat
Shaklee ID [ No : 1030636 ]
Contact No : 014-8715350
Email : alicia_ai87@hotmail.com
FB : Alicia Dania Lee
Saya merupakan Pengedar Sah Shaklee yang berilmu dengan ID 1030636 . Anda boleh dapatkan produk Shaklee dari saya.

CONVERSATION

0 comments:

Post a Comment

Back
to top