Shaklee : Langsing, Sihat & Anggun

1st of all, saya nak minat maaf lambat buat entry ni... disebabkan sibuk dengan assignment, kerja rumah, coaching anak-anak Shaklee dan work load di tempat kerja pun banyak....

Ok... jom saya baca tentang entry saya yang menarik ni...


Pada sabtu lalu iaitu 18.10.2014 saya dijemput oleh Master Norita untuk kongsikan tentang langsing, sihat anda anggun di Celyn Hotel, KK. Read More -> Click

Done 30min presentation.... Saya berasa amat bertuah diberi peluang oleh Master Norita Idris utk menyampaikan ttg langsing,gaya hidup sihat dan anggun. Saya sendiri adalah duta exclusive utk set ni.

Salah satu kriteria saya dipilih adalah kerana sy sendiri adalah duta pada set sliming ini.  Jom kita layan gambar saya sebelum kenali shaklee.....

Kulit yang berminyak dan berjerawat 

Kulit yang tidak cerah dan kusam
focus pada "Tummy" kami 



Macam-mcam dah produk di pasaran yang saya telah cuba… ada yang menyebabkan saya sakit gastric, ada yang menyebabkan saya migraine, ada yang tak boleh makan carbohydrate la… memang rasa lemah… bila kita lemah mood swing kita confirm la tip top.. apa lagi saya kerja di contraction side kalau dah lemah macam mana saya nak buat inspection kan?…. Tetapi selalunya apa yang saya perasan adalah ramai yang akan tertarik pada iklan seperti “turun 10 kg dalam seminggu” atau “kurus tanpa diet” dan sebagainya. Iklan-iklan sebegini comment dia "PM me" lebih beratus "LIKE" yang beribu-ribu… saya juga macam tu bah dulu…. Sehingga macam-macam produk yang telah saya cuba biarpun selama atau tidak… terfikir balik memang kesian dengan badan saya. 

Nak tgk gambar latest kami? Add me di FB and anda boleh tengok. 


Apa konsep kecantikan anda
Fizikal yang kurus dan dalaman yang tidak sihat? Atau kurus dgn sihat? Apabila kita kurus dan sihat kita akan rasa lebih berkeyakinan dan emosi juga terkawal… Dahulu saya pernah berada dalam obesiti tahap 1. Badan saya cepat penat, cepat marah dan  paling stress adalah  apabila shopping baju… 




Bagaimana gaya hidup sekarang
Gaya hidup sekarang mmg x sihat, makanan yang sedap, fast food everywere, kurang senaman. Tahu ka anda… Masalah berat badan mempunyai kesan negatif pada kesihatan fizikal dan mental individu. Dari segi fizikal ia meningkatkan risiko untuk sakit jantung, strok, kencing manis, darah tinggi, kesukaran bernafas, dan sebagainya. Dari segi mental pula, ia menyebabkan kurang keyakinan diri, penolakan sosial, gangguan mental melibatkan imej badan dan tekanan.





Ramai yang cuba berdiet tetapi gagal sebab mungkin semangat tidak kuat atau paling penting susah nak kawal nafsu makan. Diet sebenarnya bukan tak makan tetapi mengawal kuantiti makanan dan jenis makanan yang diambil. Syarat utama kalori yang diambil mesti kurang dari kalori yang dibakar. Salah satu tips utama untuk berdiet adalah dengan mengambil supplement yang membantu meningkatkan pembakaran lemak, meningkatkan penyingkiran keluar lemak dari badan dan yang mampu mengawal nafsu makan. Ini diakui sendiri oleh hampir semua pakar nutrisi dan professional dalam menurunkan berat badan.


Set ini adalah gabungan 4 produk yang hebat iaitu: - Cinch energy mix tea, Cinch Shake, Lecithin dan Herblax. 


1.    1. Cinch Energy Tea mix Shaklee
Ramai yang tak tahu Shaklee pun ada produk berasakan teh kan? Produk ini adalah fav saya. Siapa yang nak dite tetapi suka minum minuman manis boleh ganti dgn cinch tea ini untuk mengekalkan kecergasan tubuh. Sebenarnya cinch tea ini membekalkan tenaga kepada yang  tengah dalam proses diet yang sihat. Cinch tea ini boleh mimum dengan sejuk tambah sehiris lemon dengan ice.. hmmm mmg best!  atau panas dan tambah sehiris halia. Bagi yang kurang bersenam memang sangat galakkan ambil cinch tea ini utk boostkan metabolism badan. 
Metabolism badan membantu untuk mempercepatkan pembakaran kalori… lagi banyak kalori dibakar, ia membantu penurunan berat badan.
Mesti anda teringin nak beli cinch tea kan? Sorry to say cinch temporary out of stok….. 


1.    2. Cinch Shake RM173
-   Terdapat 3 perisa, latte, vanilla dan chocolate
- Campuran protien dgn leucine-leucine yang diperlukan oleh badan namun ia tdk dihasilkan secara semulajadi oleh badan, harus didapati dari makanan dan suplemen.
-   Diperkaya dgn leusine bagi mengekalkan otot semasa anda menurunkan berat badan
-   Kaya dgn protie utk memberi rasa kenyang. 
-  Soya non GMO
-    Tinggi serat utk membuatkan anda kenyang dan tahan lapar dalam masa yang lama.

Kenapa perlu mengambil protein? Kerana apabila lemak diuraikan daripada badan, otot diperlukan untuk menggantikan ruangan yang kosong itu bagi mengelakkan kulit kelihatan tidak bermaya, lembik dan kusam. Bagi anda yang sedang dalam proses mengawal berat badan,pastikan protein terkandung dalam setiap makanan anda. Protein sangat perlu untuk membantu meningkatkan metabolisme tubuh, meningkatkan perkembangan otot, menjaga nafsu makan dan menjaga otot bebas lemak.
 

13. Lecithin RM52.50
Ha… Lecithin…. Siapa tak kenal? Memang salah satu hot produk di Shaklee…
-         Lecithin Shaklee diperilehi secara semulajadi drpd kacang soya
-         Setiap kapsul soft gel mengandungi 5330mg lecithin
-         Bertindak memecahkan lemak dan kolestrol jahat dalam badan.
-         Menghalang obesity jika ambil secara konsisten setiap hari
-    Bukan saja membuang lemak mealui najis, turut merendahkan paras kolestrol dan juga kuatkan daya ingatan.

24. Herb lax RM52.50
Nak diet anda mesti kena Detox dahulu sebab toksin akan menghalang badan anda dari menyerap khasiat baik dari supplement mahupun diet harian. Toksin juga salah satu punca kepada anda  yg gagal turunkan berat baran walaupun telah berdiet. Untuk ibu menyusu pula alfalfa lebih sesuai utk membantu membuang toksin. Herb lax ini mmg salah satu hot produk Shaklee juga. Saya sendiri juga sangat suka dengan herblax ini.

 






Tahniah saya ucapakan pada mereka yang bersama dengan kami hari itu... jumpa lagi di masa akan datang.... 

Jika anda mau langsing, sihat dan anggun seperti kami boleh hubungi saya.... Saya akan memberi konsulatsi yang terbaik mengikuti kesihatan anda dan juga budget anda... 

------------------------------------------------------
Jom Sihat dan Berjaya, sertai kami
Bagaimana ingin menjadi ahli?

Berminat untuk mencuba vitamin terbaik di Malaysia ini
Sila hubungi saya segera :

Perunding Vitamin Anda : Alicia Dania Lee
Pengedar Sah Shaklee Kawasan Labuan, Kota Kinabalu, Lawas, Kuching dan Penang
Shaklee ID [ No : 1030636 ]
Contact No : 014-8715350
Email : alicia_ai87@hotmail.com
FB : Alicia Dania Lee
Saya merupakan Pengedar Sah Shaklee dengan ID 1030636 . Anda boleh dapatkan produk Shakle dari saya

CONVERSATION

0 comments:

Post a Comment

Back
to top