Amalan yang Bagus Untuk Wanita

Entry kali ni saya nak kongsikan AMALAN YANG BAGUS UNTUK WANITA amalkan supaya hati tidak kosong, sentiasa positif dan dimurahkan rezeki. 

amalan untuk wanita; shaklee labuan

1. MENDENGAR BACAAN AL-QUR'AN

Sentiasa boleh pasang al-Qur'an melalui Youtube dan dengar sambil membuat kerja-kerja rumah supaya hati rasa tenang dan rasa sentiasa dekat dengan Allah. 

amalan untuk wanita; shaklee labuan



2. UCAPKAN ZIKIR 

Paling mudah biasakan diri dengan ZIKIR FATIMAH, seperti 

'Subhanallah' (33 kali) 
'Alhamdulilah' (33 kali)
'Allahuakbar' (33 kali) 

Ucapkan pada malam sebelum melelapkan nata. Lakukanlah dengan penuh ikhlas dan istiqamah, insyaAllah Allah dari petunjuk Nabawi ini menyelesaikan bebanan-bebanan hidup seharian kita. Akan terserlah ceria di wajah pada keesokan hari dengan senyuman. 


amalan untuk wanita; shaklee labuan




3. BERBAKTI KEPADA IBU BAPA

Allah SWT memerintah umat manusia untuk berbakti kepada kedua-dua ibu bapa sebagaimana yang dinyatakan di dalam ayat al-Qur'an Surah Al-Nisa' ayat 36 yang bermaksud. "Dan hendaklah kamu beribadat kepada Allah dan janganlah kamu sekutukan Dia dengan sesuatu apa jua; dan hendaklah kamu berbuat baik kepada kedua ibu bapa dan kaum kerabat dan anak-anak yatim dan orang-orang miskin dan jiran tetangga yang dekat dan jiran tetangga yang jauh dan rakan sejawat dan orang musafir yang terlantar dan juga hamba yang kamu miliki. Sesungguhnya Allah tidak suka kepada orang-orang yang sombong takbur dan membangga-banggakan diri."

Pengorbanan yang dilakukan serta kepayahan yang ditanggung bermula daripada mengandung, melahirkan sehinggalah membesarkan anak-anak seperti firmaan Allah di dalam surah Luqman ayat 14 yang bermaksud : "Dan kami wajibkan manusia berbuat baik kepada kedua ibu bapanya; ibunya telah mengandungnya dengan menanggung kelemahan demi kelemahan (dari awal mengandung hingga akhir menyusunya) dan tempoh menceraikan susunya ialah dalam masa dua tahun; (dengan yang demikian) bersyukurlah kepada-Ku dan kepada kedua ibu bapamu; dan (ingatlah) kepada Akulah juga tempat kembali ( untuk menerima balasan)."

Untuk hati rasa harmoni dan tenang ini lah amalan yang saya amalkan, semoga perkongsian saya ini dapat memberi manfaat kepada kita semua.

Saya doakan kita semua sentiasa di lindungi dan diberikan kesihatan yang baik. 

Jika anda berminat untuk mendapatkan produk Shaklee atau ingin menjana pendapatan sampingan boleh hubungi saya di talian 014-8715350 atau klik Linktree dibawah. 



------------------------------------------------------
Jom Sihat dan Berjaya, Sertai kami
Bagaimana ingin menjadi ahli?

Berminat untuk mencuba vitamin terbaik ini?
Sila hubungi saya segera :

Perunding Vitamin Anda:- Nama: Alicia Dania Lee
Pengedar Sah Shaklee (Malaysia) COD (Cash On Delivery) untuk kawasan:- Labuan, Kota Kinabalu, Kota Marudu, Tawau, Spitang, Kudat, Kuching, Lawas, Port Dickson, Penang
Shaklee ID [ No : 1030636 ]
Contact No : 014-8715350
Email : alicia_ai87@hotmail.com
FB : Alicia Dania Lee
Instagram : Alicia_Shaklee
Saya merupakan Pengedar Sah Shaklee yang berilmu dengan ID 1030636 . Setiap pembelian supplement Shaklee dengan kami, akan mendapat FREE CONSULTATION cara makan yang berkesan! jadi, jangan lepaskan peluang!!

CONVERSATION

0 comments:

Post a Comment

Back
to top