WAJIB BACA! Sembelit, kentut, perut kembung bukan pekara biasa.

Usus merupakan komponen yang sangat penting dalam tubuh badan kita. Tahukah anda usus yang kotor akan menimbulkan pelbagai masalah kesihatan.


Sembelit; kentut; perut kembung; usus kotor; taik keras; agent shaklee labuan; agent shaklee berdaftar; kanser usus; cirit biritl;


FAKTA-FAKTA MENGENAI USUS!
  1. 90% daripada pelbagai penyakit adalah berkaitan dengan usus yang kotor - KOLEJ PERUBATAN ENGLAND
  2. 5000,000 kematian di seluruh dunia adalah disebabkan kanser usus - THE STAR, 13 MEI 2004
  3. Kanser usus ialah pembunuh no.2 selepas kanser payudara
  4. 5 juta rakyat Malaysia mengalami pelbagai masalah penghadaman seperti kesakitan bahagian perut, kembung, sembelit dan lain-lain

Menurut Pakar Runding Perubatan Gastroenterologi dan Hepatologi Pusat Perubatan Tropicana Dr P Rajesh Kumar, setiap individu perlu faham tabiat buang air besar yang normal atau sebaliknya dan ia berbeza bagi setiap individu.

Kekerapan tabiat membuang air besar yang normal adalah kurang daripada tiga kali dalam sehari atau lebih tiga kali dalam seminggu. Jika tabiat buang air besar berlaku kurang daripada tiga kali seminggu, ia boleh dikategorikan sebagai sembelit dan lebih tiga kali sehari dianggap cirit-birit. Selain itu, najis yang normal pula berbentuk sosej manakala ia dikeluarkan dalam tekstur yang lembut seperti mentega kacang,” katanya."
 TANDA-TANDA USUS KOTOR : 
  • Sembelit 
  • Selalu kentut berbau 
  • Sering sakit kepala
  • Selalu lesu dan tidak bertenaga
  • Makanan susah nak hadam 
  • Nafas dan najis berbau
  • Perut buncit 
  • Wajah kusam 
  • Selalu rasa loya
  • Kembung perut 

BAGAIMANA TANDA-TANDA BOLEH BERLAKU?


Semasa proses penghadaman, sebahagian besar makanan yang kita makan membentuk bahan bendalir dalam saluran usus. Kebanyakan bahan ini akan dikeluarkan daripada bahan badan melalui proses pembuangan yang normal, tetapi ada sebahagian darinya yang melekat di dinding usus dan menjadi plag. 


usus yang kotor; cuci usus; herba cuci usus; petua detox usus semulajadi; shaklee beaufort


Plag ini boleh menyekat proses pembuangan yang betul dan menghalang penyerapan zat dan khasiat makanan. Selain itu juga menjadi tempat pembiakan parasit dan pathogen sekaligus boleh mencemarkan darah serta meracun sistem badan kita secara keseluruhan. Badan terpaksa bekerja keras untuk mengeluarkan toksin yang berlebihan sepanjang masa, maka akan mengakibatkan terjejas keberkesanannya. 

Lebih dari 90% merupakan masalah kesihatan manusia berasal dari usus yang tersumbat. Ibarat kan paip yang telah digunakan bertahun-tahun, tentu akan mengalami penyumbatan dari banyaknya kotoran yang berada di dalam paip. Dr Bernard Jensen seorang ahli diet terapi dan tisue cleaning menyatakan hampir 50% kanser terjadi pada mereka yang mempunyai masalah buang air besar. 

Pengalaman saya sebelum ni memang selalu sembelit, berjam-jam dalam tandas. Makan hari-hari, tetapi membuang tu kadang-kadang seminggu 2 kali ja. Senak dan kembung perut tak selesa, emosi pun tak stabil... asyik nak marah dan moody ja. Perut pun buncit macam pregnant 3 bulan, berat badan makin naik. Jerawat tak paya la nak cakap, kulit kusam ja. - Alicia Dania Lee
Lepas saya amalkan set detox usus dan lembutkan najis baru selesai masalah saya yang kronik tu. Satu demi satu masalah hilang dari hidup saya.... sekarang tiada lagi kembung perut, perut buncit, sembelit, jerawat... tanda usus iolls dah sihat la kan? hihihihi

Saya dah kongsi set ini dengan ramai kawan yang senasib saya dulu, berkesan dalam 1 hari! memang best! feedback dari semua memang puas hati!

How it works? 

Herb-lax; cuci usus shaklee; set sembelit shaklee; shaklee sandakan; agent shaklee malaysia; agent shaklee tawau; agent shaklee johor; herba kempiskan perut

Herb-lax Shaklee mengandungi 9 jenis adunan herba yang sering digunakan secara tradisional untuk melegakan sembelit dan melancarkan fungsi usus. 

Ostematrix Shaklee; sakit-sakit badan; ibu hamil sembelit; ibu pantang sembelit; agent shaklee; pengedar sah shaklee; shaklee malaysia

Ostematrix Shaklee pula mengandungi magnesium, magnesium membantu melembutkan najis dan mengurangkan sembelit dan juga ia meningkatkan kandungan air dalam usus dan membolehkan usus berfungsi dengan baik. 

Kalau uolls berminat nak dapatkan Set Sembelit ni secara online boleh direct purchase dengan klik butang dibawah. Boleh bayar dengan debit card atau credit card. Lepas dah received barang boleh contact saya untuk consultation ye.
https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=a384a1efbc01be21ea6b0db84bdf5d1f
Ingat mencegah sebelum parah!

untuk info lanjut hubungi saya : 
📱msg/whatsapp: 014-8715350
✍ pm fb: Alicia Dania Lee
✉ email: aliciadanialee@gmail.com
IG : alicia_shaklee
ID : 1030636
Setiap pembelian supplement Shaklee dengan saya, akan mendapat FREE CONSULTATION! jadi, jangan lepaskan peluang

------------------------------------------------------
Jom Sihat dan Berjaya, Sertai kami
Bagaimana ingin menjadi ahli?

Berminat untuk mencuba vitamin terbaik ini?
Sila hubungi saya segera :

Perunding Vitamin Anda:- Nama: Alicia Dania Lee
Pengedar Sah Shaklee (Malaysia) COD (Cash On Delivery) untuk kawasan:- Labuan, Kota Kinabalu, Kota Marudu, Tawau, Spitang, Kudat, Kuching, Lawas, Port Dickson, Penang
Shaklee ID [ No : 1030636 ]
Contact No : 014-8715350
Email : alicia_ai87@hotmail.com
FB : Alicia Dania Lee
Instagram : Alicia_Shaklee
Saya merupakan Pengedar Sah Shaklee yang berilmu dengan ID 1030636 . Setiap pembelian supplement Shaklee dengan kami, akan mendapat FREE CONSULTATION cara makan yang berkesan! jadi, jangan lepaskan peluang!!

CONVERSATION

0 comments:

Post a Comment

Back
to top