Shaklee Tawau: I tak suka minum susu la...

Entri ini khas untuk mereka yang tak suka minum susu...

tak suka susu; kalsium; insomnia; sembelit; Shakle labuan; shaklee lawas; shaklee kudat; shaklee kuching; shaklee kota marudu; Shaklee miri

Kenapa kena minum susu? saya tak suka bau susu dan memang tak dapat telan susu,,,, hurm... sebab UTAMA minum susu untuk mendapatkan kalsium untuk badan kita. Bukan saja produk susu mengandungi kalsium tetapi keju, telur, brokoli dan oren juga mempunyai kandungan kalsium.


Anda mungkin berfikir kalsium hanya untuk tulang dan gigi saja, tetapi sebenarnya kalsium dapat memberi manfaat bagi tubuh anda dalam banyak cara. Kalsium penting untuk gigi anda, pembekuan darah, mengawal pengecutan otot dan denyutan jantung. Kalsium adalah sesuatu yang anda perlukan dari lahir sampai anda mencapai usia tua. Mari kita lihat lebih teliti apa manfaat kalsium.

Apa peranan kalsium dalam tubuh saya?

Kalsium merupakan mineral penting yang kita perlukan agar tubuh kita berfungsi dengan baik. Berikut adalah fungsi utama kalsium dalam tubuh kita:
  • Tulang: Tulang kita mudah reput dan akan tumbuh kembali. Kalsium diperlukan untuk menguatkan kembali tulang Anda.
  • Jantung: Kalsium mengawal kontraksi jantung yang mengepam darah ke seluruh tubuh dan juga membuat denyutan jantung anda lebih teratur.
  • Saraf: Kalsium dapat bertindak sebagai ubat penenang yang menenangkan sistem saraf dan mengurangkan rasa sakit.
  • Pembekuan darah: Membantu memberhentikan pendarahan. 
Berapa banyak kalsium yang kita perlukan?
The Institute of Medicine telah menetapkan jumlah pengambilan kalsium. Memenuhi jumlah ini dalam pola makan anda sangat diperlukan. Dalam beberapa hal, anda mungkin perlu mengamalkan suplemen kalsium untuk mendapatkan jumlah yang cukup untuk menjaga tulang anda agar tetap sihat. Berikut adalah cadangan yang minimal mengambil kalsuim bagi seseorang.
  • 0-6 bulan: 200 mg
  • 7-12 bulan: 260 mg
  • 1 – 3 tahun: 700 mg
  • 4 – 8 tahun: 1.000 mg
  • 9-13 tahun: 1.300 mg
  • 14-18 tahun: 1.300 mg
  • 19-50 tahun: 1.000 mg
  • 51-70 tahun: 1.000 mg
  • 71+ tahun: 1.200 mg
Menurut Pertubuhan Kesihatan Dunia (WHO), ibu hamil digalakkan untuk memenuhi kalsium kira-kira 1,500 hingga 2,000 mg per hari, mulai dari minggu ke-20 kehamilan hingga akhir kehamilan. Hal ini untuk mencegah pre-eklampsia, keadaan yang berkembang selama kehamilan yang menyebabkan tekanan darah tinggi dan berpotensi membahayakan bayi.

Siapa yang harus mempertimbangkan suplemen kalsium?

Bahkan jika Anda makan makanan sihat dan diet seimbang, anda mungkin merasa sukar untuk mendapatkan  kalsium yang cukup jika Anda:
  • Menjalani diet vegan
  • Memiliki intoleransi laktosa dan batasan terhadap produk susu
  • Mengonsumsi sejumlah besar protein atau natrium, yang bisa menyebabkan tubuh Anda untuk mengeluarkan lebih banyak kalsium
  • Memiliki osteoporosis
  • Menerima pengubatan jangka panjang dengan kortikosteroid
  • Memiliki penyakit usus atau pencernaan tertentu yang menurunkan kemampuan Anda untuk menyerap kalsium, seperti penyakit radang usus atau penyakit celiac
  • Ibu hamil yang setidaknya pada minggu ke-20 kehamilan.
Dalam situasi ini, Anda perlu dapatkan suplemen kalsium untuk membantu memenuhi kebutuhan kalsium Anda. 
Jika anda tak suka makan-makanan terunsu, dan risau badan kekurangan kalsium? Jangan risau saya ada benda baik nak berkongsi dengan anda... 
tak suka susu; kalsium; insomnia; sembelit; Shakle labuan; shaklee lawas; shaklee kudat; shaklee kuching; shaklee kota marudu; Shaklee miri

Ni la penyelesan saya, saya ambil 4 biji Ostematrix setiap hari sebelum tidur, ia bersama 4 gelas susu dan 320biji badam. Kenapa saya pilih Ostematrix? Susu satu kotak (1000ml) paling murah berharga RM5.90 dan badam harga boleh tahan la. sanggup kah anda minum 1000ml susu setiap hari? 
1. Tak sanggup sebab kenyang 
2. Mahal  

Ostematrix RM0.50 sebiji, sehari 4 biji (1000mg) baru RM2.00 dan ostematrix bukan hanya kalsuim ia lebih dari kalsium. 

Kandungan Ostematrix Shaklee: 

  • Vitamin D3 
  • Calcium 
  • Magnesium 
  • Zinc 
  • Copper 
  • Manganese 
  • Boron 
MANFAAT OSTEMATRIX SHAKLEE ADALAH

1. Menguatkan Tulang - Kalsium menghalang osteoporosis, menguatkan kuku, kerangka, gigi, sistem saraf. Ia juga merawat tulang retak, osteomalacia (rickets dewasa), kuku rapuh, eczema, kekejangan, gusi berdarah dan merangsang darah untuk memekat.

2. Memperbaiki kekejangan dan kebas-kebas - Pengambilan 600mg kalsium sebelum tidur akan memperbaiki kebas-kebas, kekejangan, sakit sendi dan arthritis

3. Meringankan stress - Ianya mengimbangi tekanan darah, memelihara denyutan jantung, impuls saraf, penenang saraf, menggalakkan tidur selesa, memperbaiki jantung berdebar, gementar, mimpi buruk dan stress. Juga memperbaiki depresi, mood swing, sakit kepala dan pitam.

4. Memperbaiki masalah haid - Kajian menunjukkan dengan pengambilan 1000mg kalsium dan magnesium serentak meringankan sakit waktu haid dan membantu membuang air kecil.

5. Pengalkalian tubuh - Kalsium adalah mineral alkalin, dan ianya berkesan memastikan imbangan pH tubuh. Ianya juga menghalang obesiti diwaktu umur tua. 
Tambahan pula kalsium membantu sel menyerap nutrien dan merangsang detoksifikasi.

6. Memperbaiki hiperaktiviti perut dan gastrik.


7. Menstabilkan denyutan jantung untuk pesakit darah tinggi. 

8. Tahan Sakit - Untuk mereka suka ambil pill penahan sakit boleh cuba Ostematrik ini. 

9. Tidur yang berkualiti - Ostematrix memberi ketenangan, dan ia boleh membantu kita untuk mempunyai tidur yang lebih berkualiti.

10. Mengatasi masalah sembelit - melembutkan najis. 


tak suka susu; kalsium; insomnia; sembelit; Shakle labuan; shaklee lawas; shaklee kudat; shaklee kuching; shaklee kota marudu; Shaklee miri


Untuk itu, kami sarankan kepada anda yang tidak gemar minum susu agar mengamalkan pengambilan OsteMatrix, iaitu supplement kalsium Shaklee. Mahal?? Sama sekali tidak. Harga OsteMatrix adalah sangat murah dan berbaloi untuk keperluan harian. Hanya RM2.00 anda mampu memelihara kesihatan yang lebih baik. 

Bulan ini hot sales untu OSTEMATRIX 

Beli 1 = RM61 
Beli 2 (-5%) = RM 115.90
Beli 6 Percuma 1 = RM 366

Kongsi dengan keluarga atau kawan-kawan untuk harga lebih jimat! 


Berganda-ganda penjimatan sehingga 31.8.2016!


Hubungi kami utk buat tempahan produk Shaklee serta dapatkan harga istimewa💓

✎ msg/whatsapp: 014-8715350
✍ pm fb: Alicia Dania Lee
 email: aliciadanialee@gmail. com
IG : Alicia_Shaklee
* Free postage seluruh Malaysia. 

Setiap pembelian supplement Shaklee dengan kami, akan mendapat FREE CONSULTATION cara makan yang berkesan! jadi, jangan lepaskan peluang!!

------------------------------------------------------
Jom Sihat dan Berjaya, sertai kami
Bagaimana ingin menjadi ahli?

Berminat untuk mencuba vitamin terbaik di Malaysia ini
Sila hubungi saya segera :

Perunding Vitamin Anda : Alicia Dania Lee
Pengedar Sah Shaklee Kawasan Labuan, Kota Kinabalu, Lawas, Kuching dan Penang
Shaklee ID [ No : 1030636 ]
Contact No : 014-8715350
Email : alicia_ai87@hotmail.com
FB :
Saya merupakan Pengedar Sah Shaklee dengan ID 1030636 . Anda boleh dapatkan produk Shakle dari saya

CONVERSATION

0 comments:

Post a Comment

Back
to top