Shaklee Labuan: Rahsia Meningkatkan Selera Makan Anak.

Masalah yang selalu mendatangkan stress kepada ibu bapa adalah selera anak kurang atau anak pilih makan. Apabila dengar ibubapa lain cerita anak mereka kuat makan, dalam hati pasti rasa sayu... Kenapa anak aku ni tak suka makan, kurus dan lemah ja....  

rahsiah meningkatkan selera makan anak; picky eater; pilih makan; anak; kurang selera makan; anak kurus; anak lemah; Shaklee malaysia


Anak yang kurang makan atau pilih makan akan mengalami kurang nutrisi. Ia akan menjejaskan tumbersaran fizikal dan mental seorang kanak-kanak. Jadi, ibu bapa jangan pandang remeh tentang masalah ini... 

Hari ini saya nak kongsikan beberapa pertua yang anda boleh lakukan untuk tingkatkan selera anak anda. 

  1. Anda perlu kawal pengambilan susu pada anak. Jika anda memberikan susu kepada anak secara berlebihan, maka tidak ada ruang lagi untuk makanan di dalam perutnya. oleh itu, anda perlu mengawal pengambilan susu anak anda. 
  2. Jangan asyik memberi jenis makanan yang sama pada anak. Mengubah menu makan setiap hari untuk meningkatkan selera makan anak
  3.  Memberikan makan dengan kualiti kecil tetapi mengandung zat dan nutrisi yang tinggi.
  4. Salah satu faktor penyebab selera makan anak berkurang adalah mainan. Mungkin si kecil sedang sibuk dengan mainan sehingga dia tidak mau makan. Oleh  itu, anda perlu mengalihkan perhatian si kecil atau mencuri waktu untuk sekadar menyuapkannya sedikit demi sedikit.
  5. Anda perlu menyediakan makanan secara unik dan menghiasnya agar anak tertarik untuk makan.
  6. Amalkan suplemen atau vitamin untuk membantu menaikan selera makan anak anda.
Untuk vitamin atau suplemen yang saya akan sarankan untuk membantu meningkatkan selera makan anak anda adalah Meal Shake. Meal Shake Shaklee adalah selamat, berkesan dan halal untuk umat islam. Jadi, jangan was-was untuk mencubanya. Rasa meal shake sangat lazat, rasa ice cream vanilla pasti digemari kanak-kanak. 

Meal Shake Shakele; suplement anak; vitamin anak; protein anak; shaklee labuan; shaklee Lawas; Shaklee Kudat; Shaklee KK; Shaklee Tawau;

Ada apa dengan MealShake?

1. Menyediakan 24 jenis vitamin A- Z ,mineral dan ‘Trace Mineral’.
Kekurangan ‘trace mineral’ akan memberi kesan kepada penyerapan vitamin-vitamin dan menyebabkan enzim tidak aktif. Ia juga mengandungi soya lecithin yang bertindak dengan vitamin larut lemak.
*Sesuai untuk mereka yang ‘susah’ menelan pil dan juga mereka yang ingin menambah berat badan.
2. Membekalkan Nutrien Kepada Sel-sel
Kaya dengan protein (tidak mengandungi laktosa) yang membantu dalam membentuk kulit, kuku, rambut, organ-organ, darah, sel-sel imunisasi dan sebagainya.
*Badan lebih sihat. Malah Protien juga penting untuk penghasilan susu badan.Sangat sesuai untuk ibu-ibu yang menyusukan anak.
3. Untuk Pembesaran
Mengandungi asid folik, Biotin, kaya dengan kalsium dan magnesium yang diperlukan untuk membina tulang dan sel-sel dalam proses membesar.
*Sesuai untuk tumbesaran anak-anak dan juga sesuai untuk ibu-ibu yang sedang mengandung.
4. Anti-oksida
Mengandungi vitamin A, C, E, zink dan selenium yang merupakan komponen anti-oksidan untuk anti-penuaan.
*Sesuai untuk mereka yang ingin kelihatan lebih muda dan mementingkan kecantikan.
5. Pemulihan Kulit
Mengandungi lengkap vitamin B-Kompleks, iron, copper untuk membentuk sel darah merah yang sihat, sekali gus meningkatkan warna kulit.
*Sesuai untuk mereka yang inginkan kulit yang cantik dan halus mulus.
6.Detox
Kaya dengan serat yang membantu (peristalsis kolon dan perut / buang air besar) untuk menyingkirkan lemak berlebihan dan bahan buangan daripada kolon dan perut.
*Sesuai untuk kanak-kanak serta orang dewasa yang sering mengalami masalah sembelit.
~ Rasa yang lazat digemari tua dan muda. Minuman lazat dengan fruktosa semulajadi,nutrien yang perlu untuk badan,tidak mengandungi pewarna tiruan dan gula tiruan.
Segelas Meal Shake sudah cukup membekalkan kesemuaan vitamin, mineral dan zat-zat untuk anak anda seharian. Jadi, ibu-ibu dan bapa-bapa diluar sana tidak perlu risau lagi anak tidak mempunyai selera makan. Meal Shake adalah penyelesai masalah anak-anak yang kuat pilih makan atau kurang selera makan untuk ibu zaman modern.  

Testimoni ibu-ibu yang memberi Meal Shake kepada anak mereka :

Testimoni meah shake; Ibu gembira; anak suka makan; Shaklee kuching; Shaklee Labuan; Shaklee Miri; Shaklee Sibu

" Saya memberikan Meal Shake kepada dua orang anak saya yang picky eater, Alhamdulilah, sekarang bangun pagi mereka akan minta Meal Shake dan selera makan mereka juga bertambah dan jarang jatuh sakit... Now I'm a Happy mom " - Puan Nur Aziemah 014-6900388 


Anak SIhat; Anak pintar; Shaklee Port Dickson; Shaklee Johor; Shaklee Kluang; Shaklee Muar; Shaklee Seremban
" Saya berikan Meal Shake untuk anak saya sejak dia berumur setahun, kini sudah darjah 1 dan memang jarang sakit. Fokus dalam kelas juga sangat bagus... Terima Kasih Shaklee tidak salah saya pilih suplement yang terbaik untuk dua orang putara saya. " - Puan Masni 014-3674733

Ibu-ibu dan Bapa-bapa yang risau tentang selera anak boleh cuba Meal Shake ini.... Bulan ini HOT promosi... Beli 3 Percuma 1 Boleh kongsi dengan kawan-kawan atau saudara mara untuk harga lebih murah dan jimat. 

Beli 3 Percuma 1 RM339.00 

Hubungi kami utk buat tempahan produk Shaklee serta dapatkan harga istimewa💓


✎ msg/whatsapp: 014-8715350
✍ pm fb: Alicia Dania Lee
 email: aliciadanialee@gmail. com
IG : Alicia_Shaklee


Setiap pembelian supplement Shaklee dengan kami, akan mendapat FREE CONSULTATION! jadi, jangan lepaskan peluang!!

--------------------------------------------------------------------------------------------------
Jom Sihat dan Berjaya, Sertai kami
Bagaimana ingin menjadi ahli?

Berminat untuk mencuba vitamin terbaik di Malaysia ini
Sila hubungi saya segera :

Perunding Vitamin Anda : Alicia Dania Lee
Pengedar Sah Shaklee Kawasan Labuan, Kota Kinabalu, Lawas, Kuching, Tawau, Limbang, Penang, Kudat
Shaklee ID [ No : 1030636 ]
Contact No : 014-8715350
Email : alicia_ai87@hotmail.com
FB : Alicia Dania Lee
Saya merupakan Pengedar Sah Shaklee yang berilmu dengan ID 1030636 . Anda boleh dapatkan produk Shaklee dari saya.

CONVERSATION

0 comments:

Post a Comment

Back
to top