Shaklee Labuan: Tips Bakar Lemak Semasa Ramadhan

Tahukah anda? Obesiti atau badan yang berlebihan berat adalah tidak normal, disebabkan oleh pengumpulan lemak, yang akan mendatangkan  risiko kepada kesihatan seseorang.

Jom kurus; Nak kurus waktu raya? Shaklee kurus; Shaklee pecah lemak; Shaklee labuan

Ramai antara kita menanam azam nak kurus di bulan puasa, dari ramadhan pertama lagi dah set di otak nanti iftar makan ala kadar saja, jangan makan sampai tidak dapat bernafas. Tetapi berapa orang yang akan berjaya??? tepuk dada tanya selera. Hahahaha 

Lepas tu ada pula bagi alasan "ala, setahun sekali ada bazar ramadhan ni" jadi bawa balik la kambing panggang, soup ekor, daging rendang dan sebagainya semua ini akan menyebabkan level kolestrol jahat kita meningkat, darah tinggi meningkat dan kencing manis meningkat... 

Ok, siapa yang betul-betul nak kurus, nak sihat, nak kurangkan kolestrol? Sila baca sehingga habis. 

Nak bakar lemak di bulan Ramadhan tak susah pun, saya nak kongsikan dengan anda LECITHIN Shaklee. Pasti ramai pernah dengar LECITHIN kan? Ok, sy terangkan sedikit tentang lecithin yang hebat ni... 

Lecithin tidak boleh dihasilkan oleh badan manusia; tetapi ianya sangat diperlukan oleh badan kita. Lecithin boleh diperolehi melalui kuning telur, jagung serta biji kacang soya…(dan tahukah anda?? Lecithin Shaklee memang berasaskan kacang soya yang Non-GMO!! 

lecithin shaklee; shaklee labuan; shaklee kudat; shaklee promo; shaklee tawau; shaklee kuching; shaklee lawas; turunkan kolestrol;' nak pecah lemak

Faedah Pengmbilan Lecithin

1. Lecitin bertindak sebagai pelarut untuk kolestrol, triglycerides dan lemak-lemak yang lain.Sebab tu ia membantu mencegah penyakit seperti high blood pressure (tekanan darah tinggi),stroke,heart disease (masalah berkaitan jantung), arteri yg mengecut (kehadiran plak kolesterol di sekelilingnya) 



2.Lecitin mampu membakar lemak lebih cepat jika disertakan dengan senaman yang bersesuaian... Pengambilan Lecitin 4000mg sehari pasti membuahkan hasil yang diidamkan.

3. Lecitin memainkan peranan utama dalam penyerapan zat-zat penting dari saluran darah ke dalam sel-sel badan..Tanpa lecitin yg mencukupi, membran sel akan mengeras dan seterusnya menyukarkan proses penyerapan.

4. Lecithin membantu melindungi dan mecegah penyakit berkaitan hati dengan menghalang enapan lemak dihati dan sirosis hati.

5. Lecithin mampu menghalang kejadian batu karang - 90% daru batu karang terjadi dari kolesterol, lecithin mengemulsi lebihan kolesterol dan menyekat kejadian batu karang.

5. Lecitin merupakan sebahagian dari unsur yang mengelilingi fiber saraf. Tanpanya,fungsi saraf ni kurang efisien.

6. Lecitin membantu sistem imunisasi dengan membalut sel darah merah kita dan seterusnya memberi perlindungan dari serangan virus dan bakteria.

7.Lecitin dipercayai mampu mengurangkan atau mencegah senility (nyanyuk) atau Alzheimer's disease. Malah sesetengah pakar menyarankan pengambilan 7000mg sehari utk memulihkan sistem ingatan.

8. Lecithin juga dikatakan sumber hormon neurotransmitter dimana ia menggalakkan proses tidur. Kekurangan hormon ini dikatakan punca insomnia.

9. Lecitin adalah asid lemak perlu yang penting dalam penjagaan paru-paru kerana kebolehannya mencairkan mukus dan mencegah iritasi .

10. Lecithin bertindak sebagai pelincir untuk sendi-sendi dan membantu dalam penjagaan tisu buah pinggang dan juga  sistem penghadaman.

11. Lecithin adalah zat utk kecantikan.. ianya perlu dalam menghasilkan rambut yang sihat, cantik berkilat, kulit yang lembut gebu dan menghasilkan otot bagi bentuk badan yang cantik.

12. Lecithin diperlukan dalam penghasilan pelbagai hormon seperti epinephrine. Sebab tu ianya amat berguna dalam mengurangkan atau mencegah PMS dan gejala2 menopause.

13. Lecithin, bersama unsur-unsur lain digunakan untuk membuat BILE.. Bile ni fungsinya plak mencairkan lemak dan ..Pengemulsian ini memudahkan penyerapan zat2 seperti vitamin A,D,E dan K ke dlm badan.



Banyak betul kelebihan Lecithin ni kan. Sambil kita berusaha untuk kekal sihat kita juga dapat kulit yang cantik, rambut yang menawan, ingatan dan memori yang cerdas. Jimat pulak tu, beli satu je supplemen tapi 1001 kebaikan yang kita dapat. 

Pasti anda tergerak hati nak cuba LECITHING yang hebat ini... Harga macam mana pula? Ha... yang ni jangan risau... Lecithin ada promosi pada bulan yang mulia ini.


lecithin shaklee; shaklee labuan; shaklee kudat; shaklee promo; shaklee tawau; shaklee kuching; shaklee lawas; turunkan kolestrol; nak pecah lemak


BUY 3 FREE 1 ->  RM156 

Kongsi-kongsi dengan 3 kawan untuk penjimatan (156/4 = RM39) murah kan? RM39 sebotol...  

Hubungi kami utk buat tempahan produk Shaklee serta dapatkan harga istimewa💓

✎ msg/whatsapp: 014-8715350
✍ pm fb: Alicia Dania Lee
 email: aliciadanialee@gmail. com
IG : Alicia_Shaklee
* Free postage seluruh Malaysia. 

Setiap pembelian supplement Shaklee dengan kami, akan mendapat FREE CONSULTATION cara makan yang berkesan! jadi, jangan lepaskan peluang!!

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jom Sihat dan Berjaya, Sertai kami
Bagaimana ingin menjadi ahli?

Berminat untuk mencuba vitamin terbaik di Malaysia ini
Sila hubungi saya segera :

Perunding Vitamin Anda : Alicia Dania Lee
Pengedar Sah Shaklee Kawasan Labuan, Kota Kinabalu, Lawas, Kuching, Tawau, Limbang, Penang, Kudat
Shaklee ID [ No : 1030636 ]
Contact No : 014-8715350
Email : alicia_ai87@hotmail.com
FB : Alicia Dania Lee
Saya merupakan Pengedar Sah Shaklee yang berilmu dengan ID 1030636 . Anda boleh dapatkan produk Shaklee dari saya.

CONVERSATION

0 comments:

Post a Comment

Back
to top