Shaklee Labuan: Asid folik bantu perkembangan bayi

Asid folik menolong mencegah kecacatan tiub saraf seperti spina bifida. Spina bifida terjadi apabila pelindung yang menuntupi korda spina bayi tidak menutup dengan sempurna. 


Pentingnya asid folik; b-complex Shaklee; Shaklee labuan

Ramai wanita terutama yang baru pertama kali hamil mengajukan soalan mengenai makanan boleh dimakan dam makanan yang perlu dielakkan. Ini kerana mereka perlu makan dalam jumlah yang banyak terutama ketika lapar sedangkan pada trimester pertama, makan adalah untuk menambah tenaga dan ibu hamil cuma memerlukan 300 kalori setiap hari manakala selebihnya akan pergi kepada organ ibu sendiri.

Namun, bagi ibu yang mengalami alahan yang teruk sehingga tidak mampu makan dalam jumlah sepatutnya, mereka perlu mengatur pemakanan supaya bayi mendapat zat mencukupi manakala ibu tetap bertenaga sepanjang tiga bula pertama.

Semasa hamil, anda bukan sahaja perlu meningkatkan jumlah pemakanan anda, tetapi yang lebih penting ialah apa yang anda makan. Kebiasaannya, wanita hamil memerlukan penambahan300 kalori/hari daripada biasa terutamanya semasa trimester terakhir di mana bayi membesar dengan pantas. Penambahan 300 kalori sehari penting diperolehi daripada makanan yang berkhasiat supaya ia boleh menyumbang kepada pembentukan dan perkembangan bayi. 

Asid folik ialah salah satu vitamin kumpulan B. Ia wujud secara semulajadi sebagai folat dalam kekacang, sayuran hijau, beberapa buah dan juga yis dan ekstrak daging lembu. Asid folik menolong mencegah kecacatan tuib saraf seperti spina bifida. Spina bifida terjadi apabila perlindungan yang menutupi korda spina bayi tidak menutup dengan sempurna. Ini boleh menyebabkan kerosakan saraf kekal. 

Pada 12 minggu yang pertama kehamilan anda, otak dan sistem saraf bayi anda sedang membentuk dan berkembang pesat. Oleh itu, sangat penting untuk mengambil asid folik setiap hari pada masa itu. Dalam trimester kedua, iaitu dari minggu ke 13 kehamilan anda, anda boleh menghentikan asid folik. Namun begitu, jika anda mengambil asid folik sepanjang kehamilan anda, ia tidak akan menjejaskan 

Sebelum anda hamil, anda dinasihatan supaya mengambil 400mcg asid folik setiap hari. Kemudian, teruskan mengambilanya untuk 12 minggu yang pertama kehamilan. Wanita yang telah mempunyai risiko yang lebih tinggi untuk mendapat seorang lagi anak dengan kecacatan yang sama. 

Makanan yang kaya folat sangat baik bagi anda dan bayi anda. Makanan ini juga kaya dengan khasiat yang diperlukan oleh anda berdua. Makanan yang kaya folat ialah bayam, kacang, bendi, asparagus, gandum, hati, brokoli, betik, oren, nasi putih, kacang merah dan lain-lain lagi. Asid folik dalam makanan akan dimusnahkan jika ia terlebih masak, jadi masaklah dalam kuali bertutup dengan jumlah air mendidih yang minima. 

Dalam Shaklee produk yang mengandungi asid folik adalah Vita Lea dan B-complex kedua-dua produk ini memang kami akan sarankan ibu-ibu mengandung ambil.  Harga tak mahal pun demi kesihatan ibu dan anak. 

B-complax RM 53.75




Vita Lea RM88.75



Nak dapatkan free vita lea tak? untuk bulan mei 2015 - Oct 2015. PM me now!!! 

Beli B-complex dan dapat free Vita Lea Iron nak?
PM now! 014-8715350

------------------------------------------------------
Jom Sihat dan Berjaya, Sertai kami
Bagaimana ingin menjadi ahli?

Berminat untuk mencuba vitamin terbaik di Malaysia ini
Sila hubungi saya segera :

Perunding Vitamin Anda : Alicia Dania Lee
Pengedar Sah Shaklee Kawasan Labuan, Kota Kinabalu, Lawas, Kuching, Tawau, Limbang
Shaklee ID [ No : 1030636 ]
Contact No : 014-8715350
Email : alicia_ai87@hotmail.com
FB : Alicia Dania Lee
Saya merupakan Pengedar Sah Shaklee dengan ID 1030636 . Anda boleh dapatkan produk Shakle dari saya

CONVERSATION

0 comments:

Post a Comment

Back
to top