SHAKLEE: GST (Grow & Share Together)

Cukai Barang dan Perkhidmatan (GST) menggantikan rejin cukai jualan dan perkhidmatan semasa dari 1 April 2015. Berikut adalah beberapa soalan yang sering ditanya: 

S1. Apakah kesan GST ke atas harga, UV dan PV kesemua produk Shaklee? 

J : Bermula 1 April 2015, harga produk yang dijual oleh Shaklee akan dinaikkan sebanyak 6% atas pelaksanaan GST. PV / UV sedia ada kekal tidak berubah dan peningkatan harga sebanyak 6% di DN dan RP akan disalurkan oleh Shaklee sebagai bayaran kepada Jabatan Kastam Diraja Malaysia (JKDM) 

PV = Purchase Volume
UV = Unit Value 
DN = Member Price 
RP = Retail Price

Kawasan seperti Pulau Labuan, Pulau Langkawi dan Pulau Tioman tidak dikenakan GST jadi DN dan RP masih lagi sama. 


S2. Sebagai SID yang masih aktif, adakah saya perlu mendaftarkan diri saya untuk GST? Adakah saya juga perlu mengecajkan GST sewaktu menjual produk kepada pelanggan saya? 

J : Sekiranya pendapatan dari keseluruhan bisnes and mencecah RM500,000.00 setahun maka anda wajib untuk mendaftar GST dan mematuhi segala peraturan GST yang telah disediakan. Mereka yang telah mendaftar untuk GST perlu mengenakan caj GST kepada produk jualannya dan menyalurkan bayaran GST tersebut kepada JKDM atas jualan yang telah mereka peroleh daripada pelanggan. Pengedar yang tidak mendaftar untuk GST adalah dolarang sama sekali untuk mengenakan caj GST. 

Untuk maklumat mengenai pelaksanaan GST , Sila log masuk ke Pusat Perniagaan Shaklee Online.

Shaklee; GST; Shaklee products; Labuan no GST

------------------------------------------------------
Jom Sihat dan Berjaya, Sertai kami
Bagaimana ingin menjadi ahli?

Berminat untuk mencuba vitamin terbaik di Malaysia ini
Sila hubungi saya segera :

Perunding Vitamin Anda : Alicia Dania Lee
Pengedar Sah Shaklee Kawasan Labuan, Kota Kinabalu, Lawas, Kuching, Tawau, Limbang
Shaklee ID [ No : 1030636 ]
Contact No : 014-8715350
Email : alicia_ai87@hotmail.com
FB : Alicia Dania Lee
Saya merupakan Pengedar Sah Shaklee dengan ID 1030636 . Anda boleh dapatkan produk Shakle dari saya

CONVERSATION

0 comments:

Post a Comment

Back
to top