Produk Shaklee bebas dari sebarang isu.

Saya pasti ada antara anda terbaca WhatsApp/ FB post atau apa-apa sosial media tentang produk Shaklee tidak selamat la, hampir hilang nyawa la, hilang ovari la, menyebabkan batu karang la dan macam-macam lagi yang di kongsikan dari pihak tidak bertangung jawab untuk jatuhkan nama Shaklee. Apa motif mereka tu saya malas nak ambil tahu. 

Tujuan saya tulis entry ni adalah memberi sedikit keterangan kepada kita semua tentang produk Shaklee. Saya telah menghadiri bengkel nutrisi Shaklee dan saya yakin dengan ilmu yang saya ada boleh memberi sedikit penjelasan tentang produk Shaklee.

Anda ingat lagi kah pada september 2014 pengakuan seorang pengguna Shaklee yang mengatakan dirinya ada cyst disebabkan kesan pengambilan GLA compex? Perkara ini menjadi viral di media sosial, ia mendapat perhatian ramai dan ramai juga percayai kenyataan pengguna Shaklee tersebut berdasarkan daripada jumlah komen dan feedback yang diterima. Tetapi untuk kami pengedar Shaklee kami still keep calm dan continue Sharing. Shaklee bukan company sebarangan jadi khabar angin ni pun sampai ke Shaklee Cooperation di US dan telah mengeluarkan notis penafian seperti berikut. 

Hampir hilang nyawa kereana shaklee; GLA; Shaklee

Kepada yang suka samakan supplement Shaklee dengan brand lain mengenai jaminan Shaklee adakah ianya selamat, adakah ianya benar-benar bersumberkan bahan semulajadi, adalah ianya melalui ujikaji berterusan dan adakah ianya berkesan kepada kita semua? Jom kita lihat :- 



1. Berasaskan Sumber Semula Jadi
 Kami mendapatkan sumber ramuan semulajadi yang terbaik dari seluruh dunia

Syarikat ini ditubuhkan oleh Dr. Forest C. Shaklee berdasarkan falsafah kehidupan yang harmoni dengan alam "Living in Harmony with Nature". Para saintis Shaklee mencari sumber di merata dunia bagi mendapatkan ramuan semulajadi yang paling tulen dan berkesan. 

Shaklee menjadi syarikat pemakanan semula jadi nombor SATU di Amerika Syarikat, dengan produk-produk yang bebas daripada bahan pengawet, bahan tiruan, bahan pemanis, pewarna, perisa atau apa-apa kandungan buatan yang lain. 

2. Ketulenan yang telah diuji 
Kami menjamin ketulenan mutlak bagi setiap ramuan kami

Kami menjalankan 83,000 ujian kawalan kualiti setiap tahun untuk mengesahkan ketulenan dan keberkesanan rumusan-rumusan kami. Kami juga telah menjalankan 349 ujian kualiti bagi Vita-Lea semata-mata. 

Di Shaklee, ramuan-ramuan botanikal yang baru akan menjalani ujian pihak ketiga secara terperinci untuk memastikan ketulenannya, termasuk ujian ketat bagi lebih 385 bahan-bahan pencemar yang  berpotensi. 

3. Keberkesanan dan prestasi klinikal yang terbukti 
Shaklee menjamin keberkesanan rumusan-rumusan yang dicipta

Banyak syarikat mendakwa produk-produk mereka berkesan tetapi di Shaklee, kami mempunyai bukti. Anda akan temuinya di dalam lebih 100 kajian saintifik, 90 darinya telah diterbitkan di dalam majalah-majalah, yang telah membuktikan keberkesanan bagi produk-produk Shaklee. Anda boleh temuinya melalui lebih 300 juta USD pelaburan dalam ujian klinikal, penyelidikan dan pembangunan produk. Anda juga temuinya melalui "Landmark Study 2007" yang dikendalikan dengan kerjasama penyelidik-penyelidik daripada UC. Barkeley School Public Health menunjukkan mereka yang mengambil produk tambahan Shaklee terbukti jelas mempunyai tahap kesihatan yang lebih baik daripada mereka yang mengambil jenama multivitamin yang lain. 

Shaklee juga membuktikannya melalui 54 pingat emas yang dimenangi oleh Shaklee setanding dengan kehebatan atlet-atlet terbaik dunia. Dan lagi bukti yang benar-benar menyakinkan antara semua ini adalah di dalam berjuta-juta orang yang mempunyai kehidupan yang sihat, di antaranya adalah disebabkan mereka menjadi produktif disebabkan oleh Shaklee. 

4. Pembuatan Terkini 
Shaklee menetapkan piawaian berkualiti 

Kami menggunakan kemudahan-kemudahan terkini yang berupaya menghasilkan produk-produk dengan kualiti yang terbaik. Cara-cara pemprosesan yang berpaten memastikan penyerapan dan penggunaan nutrien secara optimum di dalam badan. 

Shaklee mematuhi Amalan-Amalan Baik Pembuatan (Good Manufacturing Practices), satu set piawaian kawalan kualiti yang lebih ketat berbanding dengan apa yang digunakan dalam pembuatan makanan tambahan masa kini. 

5. Kelebihan yang ditonjolkan 
Produk-produk Shaklee benar-benar terserlah dalam dunia ini 

Shaklee telah membekalkan minuman rehidrasi kepada NASA yang telah disesuaikan untuk penggunaan para angkasawan sejak tahun 1993. Tambahan pula, berjuta-juta penggunasetia Shaklee, empat pemenang pingat emas dan hampir 100 orang atlet bertaraf dunia dan penjelajah-penjelajah telah memperolehi manfaat daripada produk kami. Wil Steger, Sir Edmun, Hillary dan Jaques Cousteau dan lain bergantung kepada produk-produk Shaklee untuk membantu mereka mencapai sasaran pretasi peribadi mereka.

6. Kepuasan Terjamin 
Kami memberi jaminan mutlak tanpa syarat kepada setiap satu produk Shaklee

Kami sentiasa menyokong setiap produk kami, kami percaya produk-produk kami adalah antara yang terbaik di dunia dan memberi jaminan 100%


Vitamin atau supplement (makanan tambahan) memang takkan menyebabkan anda dapat penyakit tapi seperti yang dakwa lepas makan Shaklee ada itu dan ini disebabkan ia bantu anda kesan penyakit anda dengan lebih awal dan seterusnya dapat membantu anda untuk menjaga kesihatan anda dengan lebih baik. Zaman sekarang ni memang banyak penyakit yang kita tak dapat kesan simptomnya dan hanya dapat tahu bila dah serius. Takutnya... jadi jaga la kesihatan anda baik-baik.
Setelah semua bukti telah diberi untuk menyokong produk Shaklee adalah selamat, berkesan dan mesra alam, hanya mereka yang tidak suka membaca, tidak suka buat research akan melemparkan fitnah secara buta-buta kepada produk Shaklee. 

Keep calm pengedar dan pengguna Shaklee. Anda telah buat pilihan yang terbaik untuk diri anda dan keluarga anda.



Shaklee Labuan; Shaklee Kuching; Shaklee penang; Shaklee Tawau; Shakee kota Marudu

------------------------------------------------------
Jom Sihat dan Berjaya, Sertai kami
Bagaimana ingin menjadi ahli?

Berminat untuk mencuba vitamin terbaik di Malaysia ini
Sila hubungi saya segera :

Perunding Vitamin Anda : Alicia Dania Lee
Pengedar Sah Shaklee Kawasan Labuan, Kota Kinabalu, Lawas, Kuching, Tawau, Limbang
Shaklee ID [ No : 1030636 ]
Contact No : 014-8715350
Email : alicia_ai87@hotmail.com
FB : Alicia Dania Lee
Saya merupakan Pengedar Sah Shaklee dengan ID 1030636 . Anda boleh dapatkan produk Shakle dari saya

CONVERSATION

0 comments:

Post a Comment

Back
to top