Diri Saya yang Dulu....

Hi, apa khabar anda semua?  Bulan ni adalah bulan yang terakhir pada tahun 2014, pasti kena buat yang terbaik sebelum tutup buku 2014 kan? Bulan ni jadual saya agak penuh dengan final exam la, shaklee talk la, dan sebagainya...  

Entry pertama pada bulan Dec 2014, saya nak kongsikan tentang diri saya yang dulu pada entry ni... 

Sebelum saya kenal Vitamin Shaklee saya memang pengamal tegar pada vitamin C yang di ada pasaran. Kita tahu bahawa vitamin C tak boleh nak dihasil dari badan kita kan, jadi kenala ambil melalui pemakanan untuk dapat vitamin C. Saya mengamalkan vitamin C kerana saya sering mengalami masalah :-
1. Gusi berdarah 
- semasa berus gigi 
2. Mudah dapat ulser
- Sebulan 2-3 kali saya akan dapat ulser  
3. Antibody tak kuat
- Jika sesiapa yang selesama atau demam dirumah/di tempat kerja, pesakit yang seterusnya pasti saya. 

Berikut la masalah yang saya alami adalah dari punca kekurangan Vitamin C. Jadi, saya pun shopping vitamin C di farmasi. Beberapa jenama Vitamin C di pasaran yang pernah saya ambil :-
1. Vitamin C 1000mg 
2. Flavettes Vitamin C
3. Redoxon Vitamin C 

Semua vitamin tersebut adalah warna Oren dan diperbuat dari buah citrus, memang tidak sesuai untuk pesakit gastrik seperti saya. Sebelum saya kenal shaklee saya stop ambil Vitamin C selama 6 bulan disebabkan setiap kali saya ambil Vitamin C pasti gastrik saya akan datang memberi salam... So, saya ambil keputusan untuk berhenti. Dalam permikiran saya dahulu adalah mungkin saya tidak sesuai ambil vitamin C. Hihihih.. biasa la kurang ilmu tentang vitamin kan. 

Selepas kenal Shaklee saya memang tertarik dengan vita C shaklee yang ada perkataan "Sustained Release" kalau google translate akan jadi  "Pelepasan berterusan" tetapi saya masih tak berani nak cuba takut pula gastrik datang balik kan... Selepas 3 bulan saya ambil set kurus Shaklee saya pun ambil keputusan tanya upline saya tentang vita C dan apa maksud Sustained Release tu... 
 
Promo Dec shaklee; Good vitamin C;

Penyelasan beliau tentang Vita C shaklee adalah :- 
- Dihasilkan dari sumber 100% semulajadi tanpa perwarna dan pengawet. Itu sebab vita C shaklee bukan warna oren. 
- Dihasil dari kanji jagung dan bukan buah citrus yang tidak sesuai untuk orang pesakit gastrik 
- Sustained release bermaksud Vitamin C shaklee dilepaskan secara perlahan, iaitu sebanyak 100mg setiap jam selama 5 badan. Vitamin C biasa mudah tersingkir keluar dari badan melalui proses perkumuhan kerana vitamin C adalah vitamin yang larut air. 

Vitamin C shaklee sesuai dengan pesakit gastrik? wah.. terus saya order sebotol cuba... selama sebulan saya amalkan vitamin C shaklee memang tiada masalah gastrik. Jadi... saya mula jatuh cinta dengan Vitamin C shaklee. Selama setahun 3 bulan saya amalkan Vitamin C shaklee kini saya tiada lagi masalah seperti gusi berdarah, mudah berulser dan antibody lemah. I'm Healthy! Jom tukar jenama untuk kehidupan yang lebih sihat.... 

Sekarang saya dalam proses cari gambar saya sebelum ambil vitamin C dan selepas... Stay tune guys! 

Harga vitamin C shaklee memang mampu milk, kurang daripada RM0.50 sehari. Jimat kan? mahal lagi meggi yang tidak mendatangkan faedah kepada tubuh kita.

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=d0a446d119cee636ddcafab757831a9f


HUBUNGI SAYA SEKARANG!
------------------------------------------------------
Jom Sihat dan Berjaya, sertai kami
Bagaimana ingin menjadi ahli?

Berminat untuk mencuba vitamin terbaik di Malaysia ini
Sila hubungi saya segera :

Perunding Vitamin Anda : Alicia Dania Lee
Pengedar Sah Shaklee Kawasan Labuan, Kota Kinabalu, Lawas, Kuching, Limbang dan Penang
Shaklee ID [ No : 1030636 ]
Contact No : 014-8715350
Email : alicia_ai87@hotmail.com
FB :Alicia Dania Lee
Anda boleh dapatkan produk Shakle dari saya, jom sertai team hebat kami!

CONVERSATION

0 comments:

Post a Comment

Back
to top