Resepi Donut Lembut yang mudah

Nak sharing tentang resepi donut lembut.. ni asyik-asyik Shaklee... 

Semalam dah siap hantar 2 assignment jadi nak release stress. Cara saya release stress adalah MASAK.. jadi mula la cari resipi di internet tiba-tiba ternampak pula video yang rakan share di Facebook tentang donut.. macam teringin nak buat pula, lepas tengok video tersebut bahan-bahan macam semua ada di dapur.... jadi apa lagi... Sebelum buat memang dalam hati jadi ka tak ni.. sebab I ni kalau bab-bab kek memang kurang jadi ni... 

Mula-mula saya planing nak buat chocolate topping macam gambar di bawah. Siap lagi WhatApps bisnes partner saya (Pn. Fatimah) tentang macam mana nak buat chocolate topping, sebab dia pernah buatkan saya donut chocolate... (Sedap~) 

step yang mudah

Resepi Chocolate topping 
Masak coklat masakan guna double boler, cairkan je pastu masukan susu manis atau susu cair pun boleh dan last letak sedikit planta supaya berkilat... (Sharing dari Pn. Fatimah)

Saya tak jadi nak buat ni sebab tiada coklat masakan di rumah... :(

https://www.facebook.com/video.php?v=975482292532016
Kilik tengok video cara-cara dan bahan-bahan buat donut lembut ni... sangat senang, saya yang tidak pernah buat pun menjadi... Bahan-bahan pun simple ja.. 

Bahan-bahan
1. Tepung 
2.Yis
3. Susu 
4. Telur 
5. gula 
6. Garam 

 
Tadaaa... hasil donut saya yang tak seberapa cantik.... saya sapukan topping nutella dan celup dengan kacang kisar besama gula. rasa memang sedap... Happynya saya berjaya buat donut ni... tak susah seperti yang anda bayangkan... Best tau! Hari ni saya breakfast dengan 4 biji donut + ESP and chocolate milk. Kenyang dan bertenaga.

Apa-apapun akan menjadi jika anda berminat dan berusaha! seperti bisnes Shaklee juga tau! ending mesti shaklee... hihihihi
------------------------------------------------------
Jom Sihat dan Berjaya, sertai kami
Bagaimana ingin menjadi ahli?

Berminat untuk mencuba vitamin terbaik di Malaysia ini
Sila hubungi saya segera :

Perunding Vitamin Anda : Alicia Dania Lee
Pengedar Sah Shaklee Kawasan Labuan, Kota Kinabalu, Lawas, Kuching dan Penang
Shaklee ID [ No : 1030636 ]
Contact No : 014-8715350
Email : alicia_ai87@hotmail.com
FB :
Saya merupakan Pengedar Sah Shaklee dengan ID 1030636 . Anda boleh dapatkan produk Shakle dari saya

CONVERSATION

0 comments:

Post a Comment

Back
to top