Apakah rahsia kerap menang golf tournament?

Kita sering mendengar isitilah stamina, tak pancit, dan fit. Semua orang tahu apa itu stamina, dan di mana terletaknya stamina seseorang?

Seseorang dikatakan mempunyai stamina yang tinggi jika dia mampu melakukan sesuatu pekerjaan ( yang melibatkan pergerakan fizikal tubuh badan) tanpa henti untuk tempoh yang lama, tanpa menunjukkan tanda-tanda penat, letih atau semput. 

Selamat petang buat semua pembaca setia blog Beauty & Healthy. Entry hari ni, saya ingin kongsikan tentang minuman kegemaran Mr.D saya dan adik bongsu saya. Sebelum kenal Shaklee Mr.D memang suka beli 100 plus (1500ml)  jika menyertai golf tournament. 100plus adalah minuman bergas yang mempunyai kandungan gula. Jika minum kerap risiko kencing manis pun akan meningkat. Saya rasa semua tahu tentang ni, tetapi apa kan daya semua minuman isotonik pun bergas dan mempunyai kandungan gula kan? 

Perfomance Drink adalah minuman rahsia Mr. D dan adik saya. Apabila anda baca tentang Performance drink apa yang otak anda tafsir? kalau translate ke Bahasa sudah jadi minuman berpretasi bukan? ya, lebih kurang la tu apa yang anda faham.. :) 

Adik saya adalah  pemain bola keranjang setiap kali menjalani latihan dibawah mata hari yang terik iaitu dari jam 3:30pm - jam 7pm hampir setiap hari. Selepas mengamalkan performance drink dia masih bertenaga untuk mengulangkaji pelajarannya pada waktu malam. 

Mr. D saya adalah golfer, dia sangat suka main golf. Jika ada golf tournament di luar Labuan seperti di KK paling saya tak suka nak ikut. Sebab selepas tournament Mr. D akan pengsan di bilik, tak ada yang nak teman saya shopping. Sekarang selepas 18 holes tournament sempat lagi Mr. D tolong saya buat kerja rumah ataupun teman saya shopping. Ini menunjukkan tahap stamina dia makin meningkat. Yang paling best adalah dia kerap menang tempat dalam tournament. Best kan? hihihihi... 

kekalkan stamina bersama shaklee


Kenapa Performance drink begitu hebat sekali? sebab Performance drink shaklee adalah minuman elektrolit. Sedikit info tentang elektrolit, antara elektrolit yang utama dalam badan adalah Sodium ion, Chloride ion, Magnesium ion, Calcium ion, Potassium ion... 

Fungsi elektrolit adalah untuk mengawal keseimbangan air dalam badan dan menghasilkan impuls elektrik yang digunakan oleh saraf dan otot otot badan. 

stamina suka
We Love Performance Drink!
Jika anda sedang mencari minuman elektrolit, pastikan pilihan anda adalah yang terbaik untu diri sendiri dan keluarga anda. Kami sekeluarga pilih Performance Drink Shaklee. Kenapa? Kerana ia berbeza dengan jenama yang lain, bukan saja rasanya  berperisa oren yang lazat, yang paling penting sekali ia tidak bergas dan banyak manfaat utama seperti:- 

  • Membantu Meningkatkan Daya Ketahanan Badan - memberikan tenaga kepada otot dan sel dengan cepat, menggantikan air yang hilang sewaktu latihan fizikal serta membantu meningkatkan daya tahan otot. 
  • Membantu Membekalkan Tenaga - ia mengimbangi dan membekalkan elektrolit dalam tubuh dan mengimbangi metabolism air dalam tubuh. Ia mengandungi potassium, kalsium, sadium, phosphorus, magnesium dan chloride.
  • Mencegah Penyahhidaratan - mengurangkan kehausan, mencegah penyahhidratan dan melembabkan kulit. 
  • Membantu Mengekalkan Paras Gula - terbukti secara klinikal dalam memelihara paras gula dalam darah yang penting bagi tenaga otot dan mempercepatkan penyembuhan akibat kecederaan otot. 
  • Performance Drink ini turut dirumus eksklusif untuk membekalkan tenaga fizikal. Sesuai kepada mereka menetapkan kawasan tropika dan mereka yang aktif dalam kerja harian. Sangat sesuai bagi mereka yang kerap bersukan, berbasikal, mendaki gunung, berpuasa, kepenatan, tidur lewat malam, cirit birit, sebelum dan selepas pembedahan. 
  • Ia juga minuman pilihan ahli angkasawan NASA dan para atlet Amerika Syarikat 
Jom amalkan minum Performance Drink setiap hari.... Best minum pada cuaca panas, tambahkan 2-3 ketul ice untuk rasa yang lebih lazat! 

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=b6622e4ef1a8d811316fe50fd2975faf





Hubungi saya untuk konsultasi lanjut dan mengetahui bagaimana untuk dapatkan produk shaklee dengan harga istemewa.

------------------------------------------------------
Jom Sihat dan Berjaya, sertai kami
Bagaimana ingin menjadi ahli?

Berminat untuk mencuba vitamin terbaik di Malaysia ini
Sila hubungi saya segera :

Perunding Vitamin Anda : Alicia Dania Lee
Pengedar Sah Shaklee Kawasan Labuan, Kota Kinabalu, Lawas, Kuching dan Penang
Shaklee ID [ No : 1030636 ]
Contact No : 014-8715350
Email : alicia_ai87@hotmail.com
FB :Alicia Dania Lee
Saya merupakan Pengedar Sah Shaklee dengan ID 1030636 . Anda boleh dapatkan produk Shaklee dari saya

CONVERSATION

0 comments:

Post a Comment

Back
to top