Kenapa Silica Gel dalam supplement???




Jika anda seorang pengamal vitamin mesti menjadi kebiasaan untuk anda melihat paket kecil silica gel dalam botol vitamin. Apa yang kita faham, silica gel diletak dalam sesuatu produk untuk menyerap kelembapan udara bagi memastikan produk tersebut dalam keadaan baik serta menjaga kualitinya dan juga bertujuan mengelakkan pertumbuhan kulat. Selain dalam botol vitamin, kita juga dapat lihat silica gel dalam kotak kasut, beg tangan, barang-brang kulit dan lain-lain.

Kenapa Silica Gel???? 


Kerana apabila vitamin/ supplement sintetik ini bertindakbalas dengan kelembapan, ia akan berubah menjadi substance yang lain. Buktinya cuba letakkan sebiji pil vitamin yang anda beli dari farmasi dan sebiji vitamin Shaklee di atas meja selama beberapa hari. Kemudian perhatikan perubahan kedua-dua vitamin tersebut. Vitamin Shaklee masih kekal seperti keadaan asal. 

Anda juga boleh mengambil Vita Lea SHAKLEE, hancurkan dan letakkan dalam mangkuk berisi air dan seikat sayur yang sudah hampir layu. Buat benda yang sama pada multivitamin dari farmasi. Anda akan dapat lihat sayur dalam larutan Vita Lea akan bertambah segar sedangkan sayur dalam bekas satu lagi bertambah layu. 

KENAPA supplement SHAKLEE tiada Silica Gel

Produk Shaklee tidak mempunyai silica gel dalam mana-mana produknya, kecuali produk kanak-kanak (Chewable vitamin C). Ini adalah kerana sekiranya kanak-kanak mengambil sendiri vitamin tersebut, dikhuatiri mereka mengambil dengan tangan basah, jadi tidak bagus untuk vitamin tersebut. Tetapi, silica gel dalam chewable vitamin C ni memang unik, Ia tidak sama seperti silica gel yang biasa nampak dalam kotak kasut, barang-barang kulit atau dalam botol vitamin lain.. 




Produk Shaklee tiada silica gel kerana vitamin shaklee adalah vitamin 100% semulajadi. Dihasilkan tanpa pewarna, perisa dan bahan pengawet. Oleh itu, silica gel tidak diperlukan untuk menyerap kelembapan dalam udara yang selalunya terdapat dalam vitamin sintetik. 

Bila anda lihat pada botol vitamin shaklee, anda akan jumpa penyata ini:

"No artificial flavours, sweeteners. colours, or preservatives added" 

Jika anda berkemampuan untuk menggunakan sesuatu yang lebih baik, why not get a better one? Shaklee adalah asli, tanpa pewarna tambahan, pengawet, perasa dan tanpa silika gel. Pilihan di tangan kita..

------------------------------------------------------
Jom Sihat dan Berjaya, sertai kami
Bagaimana ingin menjadi ahli?

Berminat untuk mencuba vitamin terbaik di Malaysia ini
Sila hubungi saya segera :

Perunding Vitamin Anda : Alicia Dania Lee
Pengedar Sah Shaklee Kawasan Labuan, Kota Kinabalu, Lawas, Kuching dan Penang
Contact No : 014-8715350
Email : alicia_ai87@hotmail.com
FB :
Saya merupakan Pengedar Sah Shaklee dengan ID 1030636 . Anda boleh dapatkan produk Shaklee dari saya

CONVERSATION

0 comments:

Post a Comment

Back
to top