bagaimana nak kekal "cool" di cuaca panas?

Negara kita ini dilanda fenomena cuaca panas, walaupun kita di negara Malaysia memang sentiada panas, bukan macam di Eropah yang ada 4 musim, tetapi tentu ramai terasa panas yang melanda kini lain rasa bahangnya. Kalau nak tahu, ini adalah disebabkan oleh fenomena El Nino, di mana suhu maksimum pada hari biasa adalah diantara 28.6°C - 35°C manakala kalau pada musim panas suhu maksimum adalah antara 35°C - 37°C. Menurut kenyataan media yang dikeluarkan Jabatan Meteorologi Negara, fenomena cuaca panas ini akan berterusan sehingga hujung bulan March. 

Kekal sihat dimusim panas; musim panas; fenomena el nino; tip sihat untuk cuaca panas; malaysia panas


Hari ini Kak D nak ambil kesempatan untuk kongsi dengan anda beberapa tip mengenai penjagaan kesihatan dan kulit untuk mengharungi cuaca panas di Malaysia. 

3 benda paling asas dan wajib ada di musim panas.

Kekal sihat dimusim panas; musim panas; fenomena el nino; tip sihat untuk cuaca panas; malaysia panas; performance drink untuk cuaca panas; shaklee labuan; shaklee kk; shaklee kudat; shaklee tawau; shaklee siptang; shaklee beaufort; shaklee bongawa; shaklee sabah


1. Performance drink Shaklee

Pastikan minum air kosong / air mineral setiap masa. Hindari minuman berkafein atau beralkohol kerana takut boleh mengakibatkan dehidrasi. Jika anda sukar minum air kosong boleh pilih minuman isotonik tanpa gula dan gas seperti Performance Drink Shaklee. 

Performance drink merupakan campuran unik karbohidrat dengan elektrolilt OPTI-LTYE yang sangat bagus untuk diamalkan seisi keluarga. Berdasarkan ujian klinikal, Performance Drink terbukti berkesan menghidrat badan dan memberikan tenaga kepada badan lebih cepat berbanding minuman isotonic yang lain. 


Kekal sihat dimusim panas; musim panas; fenomena el nino; tip sihat untuk cuaca panas; malaysia panas; vitamin c untuk cuaca panas; shaklee labuan; shaklee kk; shaklee kudat; shaklee tawau; shaklee siptang; shaklee beaufort; shaklee bongawa; shaklee sabah

2. Vitamin C 

Pasti dos vitamin c anda dan keluarga anda cukup untuk tingkatkan imunasi badan supaya tidak mudah jatuh sakit dan diserang selesema dan batuk. 

Kekal sihat dimusim panas; musim panas; fenomena el nino; tip sihat untuk cuaca panas; malaysia panas; sunblock untuk cuaca panas; youth sunblock; sunblok terbaik;  shaklee labuan; shaklee kk; shaklee kudat; shaklee tawau; shaklee siptang; shaklee beaufort; shaklee bongawa; shaklee sabah


3. Sunblock 

Sunblock terbaik mesti mengandungi ZINK OXIDE kerana ia berkeupayaan tinggi untuk melindungi kulit daripada kesan UVA dan UVB yang menjadi punca kanser kulit, jeraga, penuaan dan kulit kusam. 

Youth Age Defense Moisturizer- SPF 50 mempunyai 21% bahan aktif zink oxide yang menyediakan broad spectrum luas UVA dan UVB. 

So gais, kekal sihat dan cergas ya! 

untuk pertanyaan lanjut atau nak buat tempahan produk Shaklee boleh hubungi saya di talian dibawah.... 

Perunding Kesihatan dan Kecantikan Shaklee
Facebook : Alicia Dania Lee
Facebook Page : Healthy Lifestyle 
IG : vitamin_viral
HP: 014-8715350 (WhatApps / Call / SMS) 

* Postage seluruh Malaysia setiap hari. 
------------------------------------------------------
Jom Sihat dan Berjaya, Sertai kami
Bagaimana ingin menjadi ahli?

Berminat untuk mencuba vitamin terbaik ini?
Sila hubungi saya segera :

Perunding Vitamin Anda:- Nama: Alicia Dania Lee
Pengedar Sah Shaklee (Malaysia) COD (Cash On Delivery) untuk kawasan:- Labuan, Kota Kinabalu, Kota Marudu, Tawau, Spitang, Kudat, Kuching, Lawas, Port Dickson, Penang
Shaklee ID [ No : 1030636 ]
Contact No : 014-8715350
Email : alicia_ai87@hotmail.com
FB : Alicia Dania Lee
Instagram : Alicia_Shaklee
Saya merupakan Pengedar Sah Shaklee yang berilmu dengan ID 1030636 . Setiap pembelian supplement Shaklee dengan kami, akan mendapat FREE CONSULTATION cara makan yang berkesan! jadi, jangan lepaskan peluang!!

CONVERSATION

0 comments:

Post a Comment

Back
to top